FAHRETTİN MASUM BUDAK

FAHRETTİN MASUM BUDAK

BİZİM ELLER fahrettin76@hotmail.com

"KARIŞIK KAFALAR" BİZLERİ ANLAYAMAZLAR Son günlerde İsrail- Amerika ile İran Savaşı'yla ilgili yazdığım yazılara bazı şahıslar taşıdıkları mezhep kaygılarından dolayı tepki gösterdiler. İran'ı desteklememden dolayı bir hayli sinirlendil

13 Nisan 2026 - 11:29

"KARIŞIK KAFALAR" BİZLERİ ANLAYAMAZLAR

Son günlerde İsrail- Amerika ile İran Savaşı'yla ilgili yazdığım yazılara bazı şahıslar taşıdıkları mezhep kaygılarından dolayı tepki gösterdiler. İran'ı desteklememden dolayı bir hayli sinirlendiler. İran onlara göre Ortadoğu'da mezhep ihraç eden bir devlet imiş. Bu devletin halkı Sahabe'ye saygılı değilmiş ve İsrail ile "danışıklı dövüş" savaş yapıyorlarmış!.. Dolayısıyla bu devlet Amerika ve İsrail'den daha beter tehlikeli bir yol izliyormuş... Bir kere bunu söyleyenlerin veya iddia edenlerin tamamına yakını Şiiliğe düşman olan ve mezhep bağnazlığına batan şahıslardır. Amerika'nın, Batı'nın ve İsrail'in dümen suyunda dönen bu şer odakların iftira ve bühtan makinaları hep böyle çalıştı. Tarih boyunca çamur at izi kalsın mantığıyla hareket ettiler. Sırf Amerkan emperyalizminin Ortadoğu'da kök salması için böylesine aslı astarı olmayan şaiyalar yayıyorlar ve gerçeklerle bağdaşmayan açıklamalar yapıyorlar. Bunların amacı üzüm yemek değil, bağcıyı dövmektir. Biz biliyoruz ki, laik Türkiye'de bir kesim var ki, bunlar şeriat ülkesi İran'ın Şii insanlarından daha beter mezhepçidir. Bunların mezhepçiliğini ne Osmanlı törpileyebildi ne de Cumhuriyet...  Mezhepçiliğin hayal dahi edilmeyen yerlerde bile bunların uzantıları var. Aklı selim aydınların görevi Şii Türk dünyası ile Sünni Türk dünyasını birleştirmek ve kaynaştırmaktır. Siyaseten ayrı düşmüş bu iki ana damarın birleşme ve bütünleşme zamanı uzak değildir. Kimse kimseyi yorumlarla, yalan yanlış tezviratlarla İslam dışı bir yere konumlandırma hakkını kendisinde görmemelidir. 

   Allah'tan içimizde bu zihni bozuk insanlardan pek fazla yoktur. Yoksa halimiz duman olurdu. Bunların işi gücü ayrılığı körüklemek, fitne fücur yaymak ve nifak tohumları ekmektir. 

  Her iki kesimde de haddini aşan üç beş tane meczub bizleri tedirgin etmemelidir. Onların seslerini sağduyu sahibi insanların kısacağından eminim.

   Biz İrana mezhepçi gözle değil, ulusalcı gözle bakmalıyız. 40 milyona yakın Türk'ün yaşadığı bir coğrafya bizim yabancımız olamaz. Ayrı tarafımız varsa bunu örtmeli veya kamufle etmeliyiz. Eğer biz Türkleri Şiilik ile Sünnilik ayırıyorsa, bu iki siyasi kavramı bir kenara koymalıyız.

   İran'ı sırf mezhebi ayrıdır diye eleştirmek ve mezhep ihracı yaptı diye suçlamak emperyalizme teşne olmak ve siyonizme bilmeden yardım etmektir. İran, Ortadoğu coğrafyasına çöken emperyalizmi kovmak için el uzatmak zorunda kaldı. Sömürgeciler iki yüz senedir o bölgelerde at oynatıyorlar. Onların gelip İslam ülkelerinde horozluk yapmasına İran karşı çıkıyor ve göğsünü siper ediyorsa bundan niye rahatsız oluyorsunuz? Şiilikte böyle suskun bir mektep yoktur. O gelenekten gelen bir insan olarak söylüyorum. Onlar için her yer Aşura ve her yer Kerbela'dır. Siyonizm ve evangelizm müslüman ülkelerin iliklerini sömürürken oturup seyretmek hangi dine ve inanca yakışır, bilen var mı? Eğer ses çıkaran olursa eperyalizmin "gönüllü köleleri" derhal mezhep ihraç ediyor diye bangır bangır bağırıp efendilerini yardıma çağıryorlar!

Bizim için Gazze Sünnileri ne kadar önemliyse, iranlı Şiiler de bir o kadar önemlidir. Ayrım gözetilmemelidir. Şöyle oldu, böyle oldu denilmemelidir. Çünkü karşıda azılı ve vahşi bir düşman vardır. Hedef gözetmeden öldürdükleri insanları görüyorsunuz. Savaş değil, açıkça soykırım yapıyorlar. Dün Haçlı kafasıyla üstümüze geliyorlardı. Bu gün ise evangelist ve siyonist kafasıyla geliyorlar. Değişen hiçbir şey yoktur!
 
  FAHRETTİN MASUM BUDAK

YORUMLAR

  • 0 Yorum