Iğdır Üniversitesi'nde 1,5 Ton Atık Kağıt Geri Dönüşümü Sağlandı
Iğdır Üniversitesi’nde 1,5 Ton Atık Kağıt Geri Dönüşümü Sağlandı Iğdır Üniversitesi’nde geri dönüşüm uygulamaları devam edi
03 Temmuz 2018 - 11:33
Iğdır Üniversitesi’nde 1,5 Ton Atık Kağıt Geri Dönüşümü Sağlandı
Iğdır Üniversitesi’nde geri dönüşüm uygulamaları devam ediyor. Üniversitemiz bünyesinde
kurulumu yapılan press makinesi ile geri döşüm için biriktirilen yaklaşık 1.5 ton atık kağıt
preslendi. Uygulamayı yerinde gören Vali Yardımcısı Bilgehan Karanfil ve Iğdır Üniversitesi
Rektörü Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma’nın da katılımlarıyla ilk balyalar preslendi. Bu
uygulama ile 26 yetişkin ağaç kesilmekten kurtarılmış oldu. Bu amaç için üniversitemiz
envanterine katılan makine ile atık kâğıtların yanı sıra atık plastik ve metallerin de geri
dönüşüme katkısı da planlanmaktadır. Uygulama, hazırlıkları sürmekte olan “Sıfır Atık”
projesinin de ilk adımlarından biri olduğundan oldukça önemlidir. Rektör Alma, üniversitenin
çok yakın bir zamanda yalnızca atık plastik, metal ve kâğıtlarını değil, aynı zamanda
oluşturulacak kompost ünitesiyle organik atıklarını da geri dönüştüreceğini kaydetti. Atandığı
ilk günden beri çevreci yaklaşımlara verdiği önemle dikkat çeken Rektör Alma, “Doğal
kaynak tüketiminin en aza indirilmesi ve aslında ‘çöp’ olmayan bu atıkların geri kazanımı
yalnızca çevreci davranışlar değil, aynı zamanda ülke ekonomisine de ciddi katkılar anlamına
gelmektedir.” dedi.
Iğdır Üniversitesi’nde geri dönüşüm uygulamaları devam ediyor. Üniversitemiz bünyesinde
kurulumu yapılan press makinesi ile geri döşüm için biriktirilen yaklaşık 1.5 ton atık kağıt
preslendi. Uygulamayı yerinde gören Vali Yardımcısı Bilgehan Karanfil ve Iğdır Üniversitesi
Rektörü Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma’nın da katılımlarıyla ilk balyalar preslendi. Bu
uygulama ile 26 yetişkin ağaç kesilmekten kurtarılmış oldu. Bu amaç için üniversitemiz
envanterine katılan makine ile atık kâğıtların yanı sıra atık plastik ve metallerin de geri
dönüşüme katkısı da planlanmaktadır. Uygulama, hazırlıkları sürmekte olan “Sıfır Atık”
projesinin de ilk adımlarından biri olduğundan oldukça önemlidir. Rektör Alma, üniversitenin
çok yakın bir zamanda yalnızca atık plastik, metal ve kâğıtlarını değil, aynı zamanda
oluşturulacak kompost ünitesiyle organik atıklarını da geri dönüştüreceğini kaydetti. Atandığı
ilk günden beri çevreci yaklaşımlara verdiği önemle dikkat çeken Rektör Alma, “Doğal
kaynak tüketiminin en aza indirilmesi ve aslında ‘çöp’ olmayan bu atıkların geri kazanımı
yalnızca çevreci davranışlar değil, aynı zamanda ülke ekonomisine de ciddi katkılar anlamına
gelmektedir.” dedi.







YORUMLAR