Iğdır Üniversitesi'nde 1,5 Ton Atık Kağıt Geri Dönüşümü Sağlandı

Iğdır Üniversitesi’nde 1,5 Ton Atık Kağıt Geri Dönüşümü Sağlandı Iğdır Üniversitesi’nde geri dönüşüm uygulamaları devam edi

Iğdır Üniversitesi'nde 1,5 Ton Atık Kağıt Geri Dönüşümü Sağlandı
03 Temmuz 2018 - 11:33
Iğdır Üniversitesi’nde 1,5 Ton Atık Kağıt Geri Dönüşümü Sağlandı

Iğdır Üniversitesi’nde geri dönüşüm uygulamaları devam ediyor. Üniversitemiz bünyesinde

kurulumu yapılan press makinesi ile geri döşüm için biriktirilen yaklaşık 1.5 ton atık kağıt

preslendi. Uygulamayı yerinde gören Vali Yardımcısı Bilgehan Karanfil ve Iğdır Üniversitesi

Rektörü Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma’nın da katılımlarıyla ilk balyalar preslendi. Bu

uygulama ile 26 yetişkin ağaç kesilmekten kurtarılmış oldu. Bu amaç için üniversitemiz

envanterine katılan makine ile atık kâğıtların yanı sıra atık plastik ve metallerin de geri

dönüşüme katkısı da planlanmaktadır. Uygulama, hazırlıkları sürmekte olan “Sıfır Atık”

projesinin de ilk adımlarından biri olduğundan oldukça önemlidir. Rektör Alma, üniversitenin

çok yakın bir zamanda yalnızca atık plastik, metal ve kâğıtlarını değil, aynı zamanda

oluşturulacak kompost ünitesiyle organik atıklarını da geri dönüştüreceğini kaydetti. Atandığı

ilk günden beri çevreci yaklaşımlara verdiği önemle dikkat çeken Rektör Alma, “Doğal

kaynak tüketiminin en aza indirilmesi ve aslında ‘çöp’ olmayan bu atıkların geri kazanımı

yalnızca çevreci davranışlar değil, aynı zamanda ülke ekonomisine de ciddi katkılar anlamına

gelmektedir.” dedi.

YORUMLAR

  • 0 Yorum