AŞURA CADIRI KURULDU

IĞDIR'DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS BAŞLADI. -Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2 ay sürecek olan yasta başlamış oldu. Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve sefer ayı boyunca yas tutacak hayır iş yapmayacaklar. Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri konumunda olan Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli Beder " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin torunu İmam Hüseyin Kerbela da Yezit ve adamla

AŞURA CADIRI KURULDU
09 Kasım 2013 - 16:36
IĞDIR'DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS BAŞLADI.



 -Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2

ay sürecek olan yasta başlamış oldu.



 Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve

sefer ayı boyunca yas tutacak hayır iş yapmayacaklar.



Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri

konumunda olan  Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli

Beder  " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin

torunu İmam Hüseyin Kerbela da Yezit ve adamlarınca susuz

bırakıldıktan sonra şehit edilmiştir. Bu nedenle bu ayı bizler matem

ayı olarak kabul ederiz . 2 ay boyunca hayır işler evlenme sünnet

düğün gibi işler yapılmaz evlerde mersiyeler okutulur imam Hüseyin

için yas tutulur. 1374 yıl önce İmam Hüseyin'le  Yezit savaşmasaydı

beklide İslamiyet bu duruma düşmeyecek Müslümanlar öldürülmeyecekti

." dedi.



 Muharrem ayının 10.gününe kadar Iğdırlı Caferiler camilerde akşamlar

toplanıp zincirle dövünme ve sine vurma gibi yas törenlerini

yapacaklar. 10. gün yani Aşura günü şehir merkezinde toplanıp

mezarlığa gidilecek orada İmama Hüseyin'in şehit edilişi anlatılacak

kuranı kerim okunacak



Iğdır merkez de ve Iğdır il genelinde 100 'ye yakın Caferi camisinde

siyahlar giymiş deste gurupları Hz.Hüseyin'e yakılan ağıtlar eşliğinde

sine ve zincir vurmaya başladılar. Şehir merkezinde İmam Hüseyin'le

ilgili resim ve yazılar asıldı.



IĞDIR'DA MATEM...

AŞURA ÇADIRI KURULDU

    Hz. Hüseyin'in 72 kişiyle birlikte Kerbela'da şehit edilişini

anmak ve zihinlerde mazlumiyetlerini tazelemek amacıyla Iğdır Zübeyde

Hanım Bulvarı'nda 'Kerbela'dan Bir Esinti, Aşura Çadırı' adlı çadır

kuruldu.

     Gün Işığı Derneğince    Hz. Hüseyin ve beraberinde şehit olanları

anmak amacıyla

'Kerbela'dan Bir Esinti, Aşura Çadırı' adıyla kurulan çadırda; Ehli

Beyt Kültürü ve Şiilik / Caferilik ile ilgili birinci elden kaynak ve

dökümanlar yer alıyor. İçinde Kerbela'da yaşananları canlandıran ve o

zamana ait sembolik materyallerle zenginleştirilen KERBELA SAHNESİ,

Kerbela'da yaşananları anlatan  kitap, CD, resim ve film gibi

materyallerin de sergilendiği Aşura çadırını her kesimden insan

ziyaret ediyor.

        Bu çadırın kurulmasından dolayı halkın bayağı memnun  olduğu

gözlemlenirken konuyla alakalı görüşlerine baş vurduğumuz Vatandaşlar

şöyle dedi: Hz. Hüseyin'in şahadetinden çıkarılması gereken dersler

vardır.  "İmam Hüseyin şahadetiyle yüzyıllar öncesinden kıyamete

kadar; zulüm karşısında insanlara nasıl davranmaları gerektiğini,

nelerden vazgeçilmesi gerektiğini çok net bir şekilde öğretmiştir.

Aşura'yı bu şekilde değerlendirmek gerekir." Bizler alimlerimizin

camilerde yaptığı konuşmalarla aşurayı en doğru bir şekilde anlayarak

bugüne gereken önemi vermeye çalışıyoruz. Aşura çadırı da bizimle

beraber ilimizde yaşayan diğer kardeşlerimizi bilgilendirme misyonu

icra etmektedir. Bundan memnunluk duymaktayız."dediler

     Gün Işığı Derneği kadın kolları başkanı Belgin Yalçın'da Bu

çadırı 9 yıldır kuruyoruz. Hz.Hüseyin bir amaç uğruna şehit olmuştur.

Dedesinin dinini yaşatmak için. Biz bu çadırda İmam Hüseyni en iyi

şekilde anlatarak herkesin HZ. Hüseyni anlamsını sağlıyoruz.   Aşura

sadece bir yas olmadığını aynı zamanda nesillere ve

çağlara bir çağrıdır .Hz. Hüseyin'i

insanlık önderi olarak da anlayabiliriz. Eğer bir yerde zulüm var ise

başkaldırmak zorundasınız. Hz Hüseyin de bir semboldür. Hürriyet ve

özgür yaşamanın sembolüdür.    İmam Hüseyin'in sadece bir kesimin

değil bütün insanlığın ortak değeridir. Günümüzde

Türkiye insanı ehl-i sünnet olsun, ehl-i şia olsun; Ehl-i Beyt'e

yakınlığıyla biliniyor. Ülkemizde Muaviye ve Yezit isminde bir insana

rastlamayız. Yani Ehl-i Beyt'e karşı Türkiye insanının bir sevgisi ve

sempatisi var. Osmanlı'nın son zamanlarında da Ehl-i Beyt kültürü ile

yoğrulmuş bir edebiyat, mersiye geleneği var ve İstanbul da buna ev

sahipliği yapmış. Şu anda Aşura dediğimizde sadece Iğdır'da değil

bütün Türkiye'de insanımız Ehl-i Beyt'e karşı derin bir muhabbet

besliyor. Milletimiz zaten tarih boyunca hep mazlumun yanında yer

almıştır. Bir de işin içine girdiğimiz zaman zaten sevmememiz mümkün

değil. Hz. Ali, Hz.Fatıma, Hz.Hasan ve Hz.Hüseyin, Peygamber ocağında

açan çiçeklerdir." şeklinde konuştu.



        Iğdır'da yaşayan yerli ve

yabancı vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği Aşura çadırı, sabah erken

saatlerden gecenin ilerleyen vakitlerine kadar açık tutuluyor. Alınan

bilgilere göre çadır Aşura gününe kadar sabahın erken saatlerinden geç

saatlere kadar açık tutulacaktır.

YORUMLAR

  • 0 Yorum