AŞURA CADIRI KURULDU
IĞDIR'DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS BAŞLADI. -Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2 ay sürecek olan yasta başlamış oldu. Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve sefer ayı boyunca yas tutacak hayır iş yapmayacaklar. Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri konumunda olan Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli Beder " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin torunu İmam Hüseyin Kerbela da Yezit ve adamla
09 Kasım 2013 - 16:36
IĞDIR'DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS BAŞLADI.
-Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2
ay sürecek olan yasta başlamış oldu.
Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve
sefer ayı boyunca yas tutacak hayır iş yapmayacaklar.
Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri
konumunda olan Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli
Beder " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin
torunu İmam Hüseyin Kerbela da Yezit ve adamlarınca susuz
bırakıldıktan sonra şehit edilmiştir. Bu nedenle bu ayı bizler matem
ayı olarak kabul ederiz . 2 ay boyunca hayır işler evlenme sünnet
düğün gibi işler yapılmaz evlerde mersiyeler okutulur imam Hüseyin
için yas tutulur. 1374 yıl önce İmam Hüseyin'le Yezit savaşmasaydı
beklide İslamiyet bu duruma düşmeyecek Müslümanlar öldürülmeyecekti
." dedi.
Muharrem ayının 10.gününe kadar Iğdırlı Caferiler camilerde akşamlar
toplanıp zincirle dövünme ve sine vurma gibi yas törenlerini
yapacaklar. 10. gün yani Aşura günü şehir merkezinde toplanıp
mezarlığa gidilecek orada İmama Hüseyin'in şehit edilişi anlatılacak
kuranı kerim okunacak
Iğdır merkez de ve Iğdır il genelinde 100 'ye yakın Caferi camisinde
siyahlar giymiş deste gurupları Hz.Hüseyin'e yakılan ağıtlar eşliğinde
sine ve zincir vurmaya başladılar. Şehir merkezinde İmam Hüseyin'le
ilgili resim ve yazılar asıldı.
IĞDIR'DA MATEM...
AŞURA ÇADIRI KURULDU
Hz. Hüseyin'in 72 kişiyle birlikte Kerbela'da şehit edilişini
anmak ve zihinlerde mazlumiyetlerini tazelemek amacıyla Iğdır Zübeyde
Hanım Bulvarı'nda 'Kerbela'dan Bir Esinti, Aşura Çadırı' adlı çadır
kuruldu.
Gün Işığı Derneğince Hz. Hüseyin ve beraberinde şehit olanları
anmak amacıyla
'Kerbela'dan Bir Esinti, Aşura Çadırı' adıyla kurulan çadırda; Ehli
Beyt Kültürü ve Şiilik / Caferilik ile ilgili birinci elden kaynak ve
dökümanlar yer alıyor. İçinde Kerbela'da yaşananları canlandıran ve o
zamana ait sembolik materyallerle zenginleştirilen KERBELA SAHNESİ,
Kerbela'da yaşananları anlatan kitap, CD, resim ve film gibi
materyallerin de sergilendiği Aşura çadırını her kesimden insan
ziyaret ediyor.
Bu çadırın kurulmasından dolayı halkın bayağı memnun olduğu
gözlemlenirken konuyla alakalı görüşlerine baş vurduğumuz Vatandaşlar
şöyle dedi: Hz. Hüseyin'in şahadetinden çıkarılması gereken dersler
vardır. "İmam Hüseyin şahadetiyle yüzyıllar öncesinden kıyamete
kadar; zulüm karşısında insanlara nasıl davranmaları gerektiğini,
nelerden vazgeçilmesi gerektiğini çok net bir şekilde öğretmiştir.
Aşura'yı bu şekilde değerlendirmek gerekir." Bizler alimlerimizin
camilerde yaptığı konuşmalarla aşurayı en doğru bir şekilde anlayarak
bugüne gereken önemi vermeye çalışıyoruz. Aşura çadırı da bizimle
beraber ilimizde yaşayan diğer kardeşlerimizi bilgilendirme misyonu
icra etmektedir. Bundan memnunluk duymaktayız."dediler
Gün Işığı Derneği kadın kolları başkanı Belgin Yalçın'da Bu
çadırı 9 yıldır kuruyoruz. Hz.Hüseyin bir amaç uğruna şehit olmuştur.
Dedesinin dinini yaşatmak için. Biz bu çadırda İmam Hüseyni en iyi
şekilde anlatarak herkesin HZ. Hüseyni anlamsını sağlıyoruz. Aşura
sadece bir yas olmadığını aynı zamanda nesillere ve
çağlara bir çağrıdır .Hz. Hüseyin'i
insanlık önderi olarak da anlayabiliriz. Eğer bir yerde zulüm var ise
başkaldırmak zorundasınız. Hz Hüseyin de bir semboldür. Hürriyet ve
özgür yaşamanın sembolüdür. İmam Hüseyin'in sadece bir kesimin
değil bütün insanlığın ortak değeridir. Günümüzde
Türkiye insanı ehl-i sünnet olsun, ehl-i şia olsun; Ehl-i Beyt'e
yakınlığıyla biliniyor. Ülkemizde Muaviye ve Yezit isminde bir insana
rastlamayız. Yani Ehl-i Beyt'e karşı Türkiye insanının bir sevgisi ve
sempatisi var. Osmanlı'nın son zamanlarında da Ehl-i Beyt kültürü ile
yoğrulmuş bir edebiyat, mersiye geleneği var ve İstanbul da buna ev
sahipliği yapmış. Şu anda Aşura dediğimizde sadece Iğdır'da değil
bütün Türkiye'de insanımız Ehl-i Beyt'e karşı derin bir muhabbet
besliyor. Milletimiz zaten tarih boyunca hep mazlumun yanında yer
almıştır. Bir de işin içine girdiğimiz zaman zaten sevmememiz mümkün
değil. Hz. Ali, Hz.Fatıma, Hz.Hasan ve Hz.Hüseyin, Peygamber ocağında
açan çiçeklerdir." şeklinde konuştu.
Iğdır'da yaşayan yerli ve
yabancı vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği Aşura çadırı, sabah erken
saatlerden gecenin ilerleyen vakitlerine kadar açık tutuluyor. Alınan
bilgilere göre çadır Aşura gününe kadar sabahın erken saatlerinden geç
saatlere kadar açık tutulacaktır.
-Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2
ay sürecek olan yasta başlamış oldu.
Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve
sefer ayı boyunca yas tutacak hayır iş yapmayacaklar.
Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri
konumunda olan Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli
Beder " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin
torunu İmam Hüseyin Kerbela da Yezit ve adamlarınca susuz
bırakıldıktan sonra şehit edilmiştir. Bu nedenle bu ayı bizler matem
ayı olarak kabul ederiz . 2 ay boyunca hayır işler evlenme sünnet
düğün gibi işler yapılmaz evlerde mersiyeler okutulur imam Hüseyin
için yas tutulur. 1374 yıl önce İmam Hüseyin'le Yezit savaşmasaydı
beklide İslamiyet bu duruma düşmeyecek Müslümanlar öldürülmeyecekti
." dedi.
Muharrem ayının 10.gününe kadar Iğdırlı Caferiler camilerde akşamlar
toplanıp zincirle dövünme ve sine vurma gibi yas törenlerini
yapacaklar. 10. gün yani Aşura günü şehir merkezinde toplanıp
mezarlığa gidilecek orada İmama Hüseyin'in şehit edilişi anlatılacak
kuranı kerim okunacak
Iğdır merkez de ve Iğdır il genelinde 100 'ye yakın Caferi camisinde
siyahlar giymiş deste gurupları Hz.Hüseyin'e yakılan ağıtlar eşliğinde
sine ve zincir vurmaya başladılar. Şehir merkezinde İmam Hüseyin'le
ilgili resim ve yazılar asıldı.
IĞDIR'DA MATEM...
AŞURA ÇADIRI KURULDU
Hz. Hüseyin'in 72 kişiyle birlikte Kerbela'da şehit edilişini
anmak ve zihinlerde mazlumiyetlerini tazelemek amacıyla Iğdır Zübeyde
Hanım Bulvarı'nda 'Kerbela'dan Bir Esinti, Aşura Çadırı' adlı çadır
kuruldu.
Gün Işığı Derneğince Hz. Hüseyin ve beraberinde şehit olanları
anmak amacıyla
'Kerbela'dan Bir Esinti, Aşura Çadırı' adıyla kurulan çadırda; Ehli
Beyt Kültürü ve Şiilik / Caferilik ile ilgili birinci elden kaynak ve
dökümanlar yer alıyor. İçinde Kerbela'da yaşananları canlandıran ve o
zamana ait sembolik materyallerle zenginleştirilen KERBELA SAHNESİ,
Kerbela'da yaşananları anlatan kitap, CD, resim ve film gibi
materyallerin de sergilendiği Aşura çadırını her kesimden insan
ziyaret ediyor.
Bu çadırın kurulmasından dolayı halkın bayağı memnun olduğu
gözlemlenirken konuyla alakalı görüşlerine baş vurduğumuz Vatandaşlar
şöyle dedi: Hz. Hüseyin'in şahadetinden çıkarılması gereken dersler
vardır. "İmam Hüseyin şahadetiyle yüzyıllar öncesinden kıyamete
kadar; zulüm karşısında insanlara nasıl davranmaları gerektiğini,
nelerden vazgeçilmesi gerektiğini çok net bir şekilde öğretmiştir.
Aşura'yı bu şekilde değerlendirmek gerekir." Bizler alimlerimizin
camilerde yaptığı konuşmalarla aşurayı en doğru bir şekilde anlayarak
bugüne gereken önemi vermeye çalışıyoruz. Aşura çadırı da bizimle
beraber ilimizde yaşayan diğer kardeşlerimizi bilgilendirme misyonu
icra etmektedir. Bundan memnunluk duymaktayız."dediler
Gün Işığı Derneği kadın kolları başkanı Belgin Yalçın'da Bu
çadırı 9 yıldır kuruyoruz. Hz.Hüseyin bir amaç uğruna şehit olmuştur.
Dedesinin dinini yaşatmak için. Biz bu çadırda İmam Hüseyni en iyi
şekilde anlatarak herkesin HZ. Hüseyni anlamsını sağlıyoruz. Aşura
sadece bir yas olmadığını aynı zamanda nesillere ve
çağlara bir çağrıdır .Hz. Hüseyin'i
insanlık önderi olarak da anlayabiliriz. Eğer bir yerde zulüm var ise
başkaldırmak zorundasınız. Hz Hüseyin de bir semboldür. Hürriyet ve
özgür yaşamanın sembolüdür. İmam Hüseyin'in sadece bir kesimin
değil bütün insanlığın ortak değeridir. Günümüzde
Türkiye insanı ehl-i sünnet olsun, ehl-i şia olsun; Ehl-i Beyt'e
yakınlığıyla biliniyor. Ülkemizde Muaviye ve Yezit isminde bir insana
rastlamayız. Yani Ehl-i Beyt'e karşı Türkiye insanının bir sevgisi ve
sempatisi var. Osmanlı'nın son zamanlarında da Ehl-i Beyt kültürü ile
yoğrulmuş bir edebiyat, mersiye geleneği var ve İstanbul da buna ev
sahipliği yapmış. Şu anda Aşura dediğimizde sadece Iğdır'da değil
bütün Türkiye'de insanımız Ehl-i Beyt'e karşı derin bir muhabbet
besliyor. Milletimiz zaten tarih boyunca hep mazlumun yanında yer
almıştır. Bir de işin içine girdiğimiz zaman zaten sevmememiz mümkün
değil. Hz. Ali, Hz.Fatıma, Hz.Hasan ve Hz.Hüseyin, Peygamber ocağında
açan çiçeklerdir." şeklinde konuştu.
Iğdır'da yaşayan yerli ve
yabancı vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği Aşura çadırı, sabah erken
saatlerden gecenin ilerleyen vakitlerine kadar açık tutuluyor. Alınan
bilgilere göre çadır Aşura gününe kadar sabahın erken saatlerinden geç
saatlere kadar açık tutulacaktır.







YORUMLAR