ÜNİVERSİTEMİZDE II. GELENEKSEL BÖCEK FESTİVALİ ETKİNLİĞİ DÜZENLENDİ

ÜNİVERSİTEMİZDE II. GELENEKSEL BÖCEK FESTİVALİ ETKİNLİĞİ DÜZENLENDİ Iğdır Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü 4. Sınıf öğrencileri tarafından toplanan yüzlerce böcek, koleksiyon haline getirilerek ‘II. Geleneksel Böcek

ÜNİVERSİTEMİZDE II. GELENEKSEL BÖCEK FESTİVALİ ETKİNLİĞİ DÜZENLENDİ
30 Nisan 2016 - 15:21
ÜNİVERSİTEMİZDE II. GELENEKSEL BÖCEK FESTİVALİ ETKİNLİĞİ

DÜZENLENDİ

Iğdır Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü 4. Sınıf öğrencileri

tarafından toplanan yüzlerce böcek, koleksiyon haline getirilerek ‘II. Geleneksel Böcek

Festivali’ adı altında sergilendi ve 8 koleksiyoner öğrenci grubu arasında yarışma düzenlendi.

Iğdır Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Faik Yılmaz, Ziraat Fakültesi

Dekanı Prof. Dr. Murad Aydın Şanda, İktisadi İdari Birimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Selim

Başar, Orman ve Su İşleri Iğdır Şube Müdürü Mete Türkoğlu ile öğretim elemanları ve

öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği Böcek Festivali etkinliği Iğdır Üniversitesi Karaağaç

Kampüsü Konferans Salonunda yapıldı.

Festivalin açış konuşmasını yapan Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölüm Başkanı Yrd.

Doç. Dr. Mesude Figen Dönmez, ‘II. Geleneksel Böcek Festivali’ etkinliği dahilinde

böceklerin öğrenciler tarafından Iğdır’ın farklı coğrafyalarında toplandığını belirtti. Yrd. Doç.

Dr. Mesude Figen Dönmez, Iğdır’ın Ağrı Dağı ile birlikte geniş bir yelpazede çeşitlilik arz

eden ve araştırılmaya değer bir faunaya sahip olduğunu söyledi.

‘II. Geleneksel Böcek Festivali’ etkinliğinde daha sonra Entomoloji Anabilim Dalı

Başkanı Yrd. Doç. Dr. Celalettin Gözüaçık ve Zootekni Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr.

Mehmet Kazım Kara da Böceklerin doğal yaşama zararları ve faydaları ile böcek türleri

hakkında sunumlarını yaptılar.

Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murad Aydın Şanda, geleneksel hale getirdikleri

Böcek Festivali etkinliğinin önümüzdeki yıllarda da devam edeceğini söyledi.

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Faik Yılmaz’da, yapılan çalışmaların son derece

özveriyle hazırlandığını ifade ederek, ‘II. Geleneksel Böcek Festivali’nin düzenlenmesinde

emeği geçen herkese teşekkür etti.

Etkinlikte yapılan konuşmaların ardından böceklere ilişkin sunumlar yapıldı. Ziraat

Fakültesi Bitki Koruma Bölümü 4. Sınıf öğrencileri 8 farklı grupta yarıştılar. ‘Böcek

Dünyası’na yönelik yapılan yarışmada, Ziraat Fakültesi’nin her bir bölümünden 8 Jüri üyesi

böcek gruplarına 10 üzerinden puan vererek değerlendirmede bulundu. Yapılan

değerlendirme sonucunda 2. grup yarışmanın birincisi olarak salonda bulunan herkes

tarafından büyük bir övgü aldı.

Festival, yarışmada dereceye giren öğrenci gruplarına çeşitli hediyeler verilmesi ve

davetlilere yapılan ikramla sona erdi.

YORUMLAR

  • 0 Yorum