SOSYAL BİLİMLER LİSESİ" EXPO 2016 ANADOLU BİTKİLERİ ETNOBOTANİK YARIŞMASINDA"BÖLGE İKİNCİSİ OLDU.

SOSYAL BİLİMLER LİSESİ” EXPO 2016 ANADOLU BİTKİLERİ ETNOBOTANİK YARIŞMASINDA”BÖLGE İKİNCİSİ OLDU. Iğdır Mehmet İşler Sosyal Bilimler lisesi EXPO 2016 Anadolu Bitkileri Etnobotanik Yarışmasında ”Bölge İkincisi Oldu . “Gelecek Nesiller için Yeşil Bir Dünya “ sloganı ile yapılacak EXPO 2016 Antalya kapsamında yeni nesillerde, Türkiye’nin sahip olduğu biyolojik çeşitliliğin önemi, korunması ve sahip çıkılması gerektiği bilinci oluşturmak amacıyla düzenlenen

SOSYAL BİLİMLER LİSESİ" EXPO 2016 ANADOLU BİTKİLERİ ETNOBOTANİK YARIŞMASINDA"BÖLGE İKİNCİSİ OLDU.
20 Aralık 2015 - 11:35
SOSYAL BİLİMLER LİSESİ” EXPO 2016 ANADOLU BİTKİLERİ  ETNOBOTANİK  YARIŞMASINDA”BÖLGE İKİNCİSİ OLDU.

               Iğdır Mehmet İşler Sosyal Bilimler lisesi  EXPO 2016 Anadolu  Bitkileri  Etnobotanik  Yarışmasında ”Bölge İkincisi Oldu .

                “Gelecek Nesiller için Yeşil Bir Dünya “ sloganı ile yapılacak EXPO 2016 Antalya kapsamında  yeni nesillerde, Türkiye’nin sahip olduğu biyolojik  çeşitliliğin önemi,  korunması ve sahip çıkılması gerektiği bilinci oluşturmak amacıyla düzenlenen  “Anadolu Bitkileri  EXPO’da “ etnobotanik yarışmasına 81 ilden 750 okul başvurusu arasında ikinci olan Sosyal Bilimler lisesi öğretmen ve öğrencilerini Milli Eğitim Müdürü Hakan Cırıt kutladı..

                Milli Eğitim Müdürü Hakan Cırıt,”Iğdır Ağrı Dağı çevresinde   250 kuş çeşidinin olduğu ve çeşitli bitki örtüsü bulunmaktadır. Bugüne kadar sadece Ağrı dağında yaklaşık olarak 300’ün üstünde bitki türü tespit edilmiştir. Öğrencilerimizde bu yarışmaya katılarak başarı elde etmişlerdir. Kendilerini kutluyorum “dedi.

              Okul Müdürü  Ruhat Hun’da “Expo 2016 Antalya Tescilli Evrensel  Botanik Sergisi kapsamında ,Antalya Ajansı, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortaklığında Milli Eğitim Bakanlığı’na baglı 81 ildeki özel ve resmi orta öğretim  9.,10,ve  11. Sınıf örgencilerinin katıldığı “Anadolu Bitkileri EXPO’da Etnobotanik Proje Yarışması’nda okulumuz  öğrencilerinden  Fikret Tulun ve Nuran Gökçe Beytekin Danışman Öğretmen  Yeşim Kiliç koçluğunda sunduğu proje bölge ikincisi oldu.“Kendi bölgemizden Iğdır ili sınırları içersinde yetişen  10 çeşit farklı bitki türünü kurutarak yarışmaya gönderdik,  kurutmuş olduğumuz bitkilerinin kendi yöremizde farklı bitkilerin nasıl kullanıldığını, yöresel isimleri, bilimsel isimleri ve yetişme zamanlarını süreç içerisinde gözlemleyip fotoğraflayıp  araştırdık”dedi.

                  Öğrenciler   15 Şubat 2016’da ödül törenine katılacak bitkiler  Antalya’da 23 Nisan 2016’da EXPO’da sergilenecek.

YORUMLAR

  • 0 Yorum