Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Arçelik Uygulama Mutfağı Açılışı
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Arçelik Uygulama Mutfağı Açılış Töreni Yapıldı Iğdır Üniversitesi Iğdır Meslek Yüksekokulu Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü bünyesindeki Uygulama Mutfağı için açılış töreni yapıldı. Açılış törenine; Iğdır Valisi ve Belediye Başkan Vekili H. Engin
21 Ekim 2020 - 16:44
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Arçelik Uygulama Mutfağı Açılış Töreni Yapıldı
Iğdır Üniversitesi Iğdır Meslek Yüksekokulu Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü bünyesindeki
Uygulama Mutfağı için açılış töreni yapıldı.
Açılış törenine; Iğdır Valisi ve Belediye Başkan Vekili H. Engin Sarıibrahim eşi Hatice Sarıibrahim,
Iğdır Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma, Arçelik A.Ş. yetkilisi Yunus Bulut, İş insanı
İlhan Akyol, Üniversitemiz Genel Sekreteri Ahmet Kızılkurt, üniversitemiz mensupları, çok sayıda
sektör paydaşları ve basın mensupları katıldı.
Açılış töreni; Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve Şehitlerimiz hatırasına bir dakikalık saygı duruşunda
bulunulması ve İstiklal Marşı okunması ile başladı. Iğdır Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi
Turhan Moç, yaptığı açılış konuşmasında; 2008 yılında Ağrı Dağı`nın eteklerinde kurulan Iğdır
Üniversitesinin kurulduğu günden bu yana bilime ve insanlığa hizmet etmeyi amaç edinmiş, bilimsel
üretim merkezlerinden biri olarak bu amaca en büyük katkıyı sunan üniversitelerden biri olduğunu,
Rektör Mehmet Hakkı Alma'nın katkıları ve teşvikleriyle dünyada ve ülkemizde bulunan üniversiteler
arasında hızla yükselen bir yere ve değere sahip olduğunu ve bu yapı içerisinde akademik faaliyetlerini
sürdüren önemli merkezlerden bir tanesinin de Iğdır Meslek Yüksekokulu olduğunu ifade etti.
Dr. Öğr. Üyesi Moç, konuşmasının devamında ise Iğdır Üniversitesi Iğdır Meslek Yüksekokulu
bünyesinde kurulan Aşçılık programı hakkında bilgiler verdi. Moç, programın aşçılığı profesyonel bir
meslek olarak gören, kariyer olarak kabul eden kişilere yönelik hazırlanmış gerekli bilgi ve becerilerle
donatılmış, uluslararası alanda rekabet edebilecek genç yönetici aşçılar, şefler yetiştirmek vizyonu ile
çalışan bir program olduğunu, bu amaç doğrultusunda 2 yıllık önlisans programı süresince adaylara en
temelden en ileri seviyeye kadar yiyecek-içecek işletmeciliğinin ve yemek sanatının tüm inceliklerini
öğretme gayesini taşıdığını belirtti. Moç konuşmasının son bölümünde ise Arçelik A.Ş.'ye teşekkür
ederek; Arçelik A.Ş.'nin sosyal sorumluluk proje desteklerinde toplumun bilgi düzeyinin artması,
gençlik eğitiminin ülkemizin gelecekteki rolünün belirlenmesinde önemli kriterlerinden biri olduğunu
her fırsatta belirlemiş ve ciddi destekler sağlamış olduğunu ifade etti.

Dr. Öğr. Üyesi Moç, konuşmasını şöyle bitirdi; "Arçelik'in uygulama mutfağına verdiği bu destek
bunun en iyi örneklerinden birisidir. Bu bakış açıcı ile geleceğimiz olan Üniversitemizin Meslek
Yüksekokulunda akademik eğitimlerine devam eden gençlerin eğitimine yapacağımız destekler, bilgi
toplumu olma yönünde gerçekleştireceğimiz her faaliyetin, ülkemizin gelecekteki konumuna katkı
sağlayacağı inancındayız. Bu mutfağın yapılmasında teknik, mali ve malzeme yönünden desteğini
esirgemeyen Arçelik A.Ş.`nin yetkililerinden, Sayın Arçelik Türkiye Satış Direktörü Rauf Candan
Oğuzhan Şatıroğlu`na, Sayın Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi`ye, Sayın Arçelik
Ankara Grup Satış Yöneticisi Hamdi Uzman`a, Sayın Yunus Bulut`a, Sayın İş İnsanı İlhan Akyol`a,
Sayın İş İnsanı Bahattin Güven`e, Sayın İş İnsanı Kahraman Temiz`e, Sayın İş İnsanı Fesih Alkan`a,
Sayın İş İnsanı M. Nesim Çeper`e ve her zaman bizlerden desteğini esirgemeyen ve cesaretlendiren
Sayın Rektörümüze ve emeği geçen tüm akademik ve idari personelimize teşekkür ederim.
Rektör Alma: Üniversite - sanayi işbirliğinin iyi bir örneği
Müdür Moç’un ardından ise Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma bir konuşma yaptı.
Rektör Alma, konuşmasında; Arçelik A.Ş.`nin desteği ile gerçekleştirilen Aşçılık Programı Uygulama
Mutfağının, Üniversite sanayi işbirliğine iyi bir örnek olduğunu ve bu uygulama mutfağında
öğrencilerimizin alacakları eğitim ve uygulamalar ile mezun olduktan sonra yetişmiş iyi bir aşçı adayı
olarak daha kolay istihdam edileceklerini ve topluma daha faydalı birer yetişmiş birey olacaklarını
belirtti.
Rektör Alma, konuşmasında bilim ve sanatın merkezlerinin üniversiteler olduğunu, üniversitelerin
temel amacının da “insan”a hizmet olduğunu ifade ederek yöneticisinden akademisyenine,
memurundan öğrencisine kadar herkesin bu kutlu amaç için çalışması gerektiğini, bu kutlu yürüyüşte
herkesin bir görevi olduğunu, yöneticiler ve idari kesimin bu gidişatın idaresi, akademisyenlerin ise
bilimsel ve sanatsal faaliyet noktasında hem üretme hem de yeni üreticiler yetiştirme, öğrencilerin ise
gelecekte bu bayrağı taşıyabilecek yeterliliğe ulaşma görevinde olduğunu ifade etti.
Rektör Alma, Iğdır Üniversitesinin; ön lisans programlarında % 91, lisans programlarında %97,
ortalama % 93 doluluk oranı yakalamış, öğretim üyesi başına düşen yayın sıralamasıyla birçok köklü
üniversiteyi geride bırakarak 108 üniversite arasında 51. sıraya yerleşmiş, Webometrics sırlamasında
dünya genelinde sıralamaya sokulan 30.000 üniversite arasında 3.690`ncı, 217 Türk Üniversite’si
içerisinde 110. sırada olmak üzere her geçen gün daha iyi yerlere geldiğini ifade etti.
Rektör Alma’nın konuşmasının ardından ise açılış kurdelesi kesildi ve misafirlere uygulama mutfağı
gezdirilerek, ikramlarda bulunuldu. Tören, projenin uygulanmasında emeği geçenlere teşekkür
belgeleri takdim edilmesiyle son buldu.


Iğdır Üniversitesi Iğdır Meslek Yüksekokulu Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü bünyesindeki
Uygulama Mutfağı için açılış töreni yapıldı.
Açılış törenine; Iğdır Valisi ve Belediye Başkan Vekili H. Engin Sarıibrahim eşi Hatice Sarıibrahim,
Iğdır Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma, Arçelik A.Ş. yetkilisi Yunus Bulut, İş insanı
İlhan Akyol, Üniversitemiz Genel Sekreteri Ahmet Kızılkurt, üniversitemiz mensupları, çok sayıda
sektör paydaşları ve basın mensupları katıldı.
Açılış töreni; Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve Şehitlerimiz hatırasına bir dakikalık saygı duruşunda
bulunulması ve İstiklal Marşı okunması ile başladı. Iğdır Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi
Turhan Moç, yaptığı açılış konuşmasında; 2008 yılında Ağrı Dağı`nın eteklerinde kurulan Iğdır
Üniversitesinin kurulduğu günden bu yana bilime ve insanlığa hizmet etmeyi amaç edinmiş, bilimsel
üretim merkezlerinden biri olarak bu amaca en büyük katkıyı sunan üniversitelerden biri olduğunu,
Rektör Mehmet Hakkı Alma'nın katkıları ve teşvikleriyle dünyada ve ülkemizde bulunan üniversiteler
arasında hızla yükselen bir yere ve değere sahip olduğunu ve bu yapı içerisinde akademik faaliyetlerini
sürdüren önemli merkezlerden bir tanesinin de Iğdır Meslek Yüksekokulu olduğunu ifade etti.
Dr. Öğr. Üyesi Moç, konuşmasının devamında ise Iğdır Üniversitesi Iğdır Meslek Yüksekokulu
bünyesinde kurulan Aşçılık programı hakkında bilgiler verdi. Moç, programın aşçılığı profesyonel bir
meslek olarak gören, kariyer olarak kabul eden kişilere yönelik hazırlanmış gerekli bilgi ve becerilerle
donatılmış, uluslararası alanda rekabet edebilecek genç yönetici aşçılar, şefler yetiştirmek vizyonu ile
çalışan bir program olduğunu, bu amaç doğrultusunda 2 yıllık önlisans programı süresince adaylara en
temelden en ileri seviyeye kadar yiyecek-içecek işletmeciliğinin ve yemek sanatının tüm inceliklerini
öğretme gayesini taşıdığını belirtti. Moç konuşmasının son bölümünde ise Arçelik A.Ş.'ye teşekkür
ederek; Arçelik A.Ş.'nin sosyal sorumluluk proje desteklerinde toplumun bilgi düzeyinin artması,
gençlik eğitiminin ülkemizin gelecekteki rolünün belirlenmesinde önemli kriterlerinden biri olduğunu
her fırsatta belirlemiş ve ciddi destekler sağlamış olduğunu ifade etti.


Dr. Öğr. Üyesi Moç, konuşmasını şöyle bitirdi; "Arçelik'in uygulama mutfağına verdiği bu destek
bunun en iyi örneklerinden birisidir. Bu bakış açıcı ile geleceğimiz olan Üniversitemizin Meslek
Yüksekokulunda akademik eğitimlerine devam eden gençlerin eğitimine yapacağımız destekler, bilgi
toplumu olma yönünde gerçekleştireceğimiz her faaliyetin, ülkemizin gelecekteki konumuna katkı
sağlayacağı inancındayız. Bu mutfağın yapılmasında teknik, mali ve malzeme yönünden desteğini
esirgemeyen Arçelik A.Ş.`nin yetkililerinden, Sayın Arçelik Türkiye Satış Direktörü Rauf Candan
Oğuzhan Şatıroğlu`na, Sayın Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi`ye, Sayın Arçelik
Ankara Grup Satış Yöneticisi Hamdi Uzman`a, Sayın Yunus Bulut`a, Sayın İş İnsanı İlhan Akyol`a,
Sayın İş İnsanı Bahattin Güven`e, Sayın İş İnsanı Kahraman Temiz`e, Sayın İş İnsanı Fesih Alkan`a,
Sayın İş İnsanı M. Nesim Çeper`e ve her zaman bizlerden desteğini esirgemeyen ve cesaretlendiren
Sayın Rektörümüze ve emeği geçen tüm akademik ve idari personelimize teşekkür ederim.
Rektör Alma: Üniversite - sanayi işbirliğinin iyi bir örneği
Müdür Moç’un ardından ise Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma bir konuşma yaptı.
Rektör Alma, konuşmasında; Arçelik A.Ş.`nin desteği ile gerçekleştirilen Aşçılık Programı Uygulama
Mutfağının, Üniversite sanayi işbirliğine iyi bir örnek olduğunu ve bu uygulama mutfağında
öğrencilerimizin alacakları eğitim ve uygulamalar ile mezun olduktan sonra yetişmiş iyi bir aşçı adayı
olarak daha kolay istihdam edileceklerini ve topluma daha faydalı birer yetişmiş birey olacaklarını
belirtti.
Rektör Alma, konuşmasında bilim ve sanatın merkezlerinin üniversiteler olduğunu, üniversitelerin
temel amacının da “insan”a hizmet olduğunu ifade ederek yöneticisinden akademisyenine,
memurundan öğrencisine kadar herkesin bu kutlu amaç için çalışması gerektiğini, bu kutlu yürüyüşte
herkesin bir görevi olduğunu, yöneticiler ve idari kesimin bu gidişatın idaresi, akademisyenlerin ise
bilimsel ve sanatsal faaliyet noktasında hem üretme hem de yeni üreticiler yetiştirme, öğrencilerin ise
gelecekte bu bayrağı taşıyabilecek yeterliliğe ulaşma görevinde olduğunu ifade etti.
Rektör Alma, Iğdır Üniversitesinin; ön lisans programlarında % 91, lisans programlarında %97,
ortalama % 93 doluluk oranı yakalamış, öğretim üyesi başına düşen yayın sıralamasıyla birçok köklü
üniversiteyi geride bırakarak 108 üniversite arasında 51. sıraya yerleşmiş, Webometrics sırlamasında
dünya genelinde sıralamaya sokulan 30.000 üniversite arasında 3.690`ncı, 217 Türk Üniversite’si
içerisinde 110. sırada olmak üzere her geçen gün daha iyi yerlere geldiğini ifade etti.
Rektör Alma’nın konuşmasının ardından ise açılış kurdelesi kesildi ve misafirlere uygulama mutfağı
gezdirilerek, ikramlarda bulunuldu. Tören, projenin uygulanmasında emeği geçenlere teşekkür
belgeleri takdim edilmesiyle son buldu.










YORUMLAR