IĞDIRLILAR DÜN GECE ATEŞ YAKIP ÜSTÜNDEN ATLADILAR

ATEŞ ÜSTÜNDEN ATLARKEN “KORANAVİRÜS’ÜN ATEŞTE YANMASI “DİLEĞİNDE BULUNDULAR.

IĞDIRLILAR DÜN GECE ATEŞ YAKIP ÜSTÜNDEN ATLADILAR
17 Mart 2021 - 22:14

ATEŞ ÜSTÜNDEN ATLARKEN “KORANAVİRÜS’ÜN ATEŞTE YANMASI “DİLEĞİNDE BULUNDULAR.
                Iğdır'da yıllardan beri devam eden geleneksel Nevruz
bayramı devam ediyor
                          Iğdırlılar, dün akşam
evlerinin önünde ateş yakarak üstünden atladılar, Atlarken de
"Ağırlığım uğurluğum bu ateşin üstüne koronavirüs yok olsun"dediler.
Koronavirüs  nedeniyle Iğdırlılar nevruz ateşini pek yakmayarak evlerinde oturmayı tercih ettiler.      
              
         Geleneksel olarak her evde genelde yapılan Nevruz kutlamaları başlamış oldu. Iğdırlılar 21 Mart günüde bayramlaşma yaparak birbirlerinin bayramlarını kutlamış
olacaklar.
                   
         Nevruzda yakılan ateşe yöre halkı genelikle tongal denir,  Ateşin
yakılması ile içlerinden bir dilek tutarak ateşin üzerinden atlayan
kimseler bu dileklerinin gerçekleşeceğine , tüm hastalıklarının bu
ateşe dökülüp yanacağına , yeni yıla bu hastalık ve kötülüklerden
arınarak girileceğine inanılır. İnanışa göre ateşin üzerinden üç veya
yedi defa atlanması gerekmektedir.
             Iğdırlılarda ilk kez ateşin üstünden atlarken “Koranavirüs hastalığından kurtulma “dileğinde bulundular.
Ateşin üzerinden atlanırken genellikle şöyle bir tekerleme okunur

Ağırlığım, uğurluğum dökülsün bu ateşin üstüne,

Ağırlığım, uğurluğum hep bu ateşe

Ağırlığım uğurluğum dökülsün, odda yanıp kül olsun,

Yansın alev saçılsın, menim bahtım açılsın
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum