ERMENİLER KARABAĞDA KİLİSELERİDE YIKTI

ERMENİLER KARABAĞDA KİLİSELERİDE YIKTI Ermenistan Camileri Yıkmakla Yetinmeyerek, Şuşa;daki Ortodoks Kilisesini Ve Alban-Udi Tapınaklarını da Gregoryanlaştırdı

ERMENİLER KARABAĞDA KİLİSELERİDE YIKTI
25 Kasım 2020 - 13:55
ERMENİLER KARABAĞDA KİLİSELERİDE YIKTI

Ermenistan Camileri Yıkmakla Yetinmeyerek, Şuşa daki Ortodoks Kilisesini Ve Alban-Udi Tapınaklarını da

Gregoryanlaştırdı

Karabağ daki 67 camiden 63 tanesi Ermeniler tarafından imha edildi, kalan üç cami ise ağır hasar gördü.

Ermenistan;ın topraklarında bulunan tarihi Azerbaycan dini anıtları, Erivan’daki Şah Abbas, ;Serdar,

Hacı Nevruz Ali ve diğer camileri tamamen yıktı, Göy Mescit’in ise mimari özelliklerini değiştirerek

yabancılaştırdı.

Azerbaycan;daki dini liderler Karabağda yıkılan dini anıtlarımızla ilgili olarak ortak bir açıklama yaptılar.

Açıklamada, Ermeniler sadece Müslüman camilerini yok etmekle yetinmedi, Şuşadaki İoann Predteça

(Vaftizci Yahya) Ortodoks Kilisesini, diğer bölgelerde Alban-Udi tapınaklarını gasp ederek

Gregoryanlaştırdı. Hocavend Ortodoks Kilisesi tamamen yok edildi.

Saldırgan devletin bu tür vandalizm eylemlerde bulunmasının temel amacı ;Daha büyük bir Ermenistan"

yaratma hayali ile bizim bin yıldır yaşadığımız topraklardaki tarihi geçmişimizi, aynı zamanda manevi

hafızamızı yok etmek içindir.

Açıklama, Kafkasya Müslümanları Dairesi Başkanı Şeyhülislam Allahşükür Paşazade, Azerbaycan ve Bakü

Başpiskoposu Alexander, Azerbaycan;daki dağ Yahudileri topluluğunun lideri Melih Yevdayev, Bakü deki

Avrupa Yahudi Cemaati Başkanı Alexander Şarovski, Azerbaycan Aşkenazi Yahudilerinin Hahamı Şneor

Seqal ve Alban-Udi topluluğunun lideri Robert Mobili tarafından imzalandı.

YORUMLAR

  • 0 Yorum