EĞİTİM-BİR-SEN IĞDIR İL BAŞKANI MALİK AKŞİT ÖĞRETMENE ŞİDDETİ ŞİDDETLİ BİR ŞEKİLDE KINADI.

EĞİTİM-BİR-SEN IĞDIR İL BAŞKANI MALİK AKŞİT ÖĞRETMENE ŞİDDETİ ŞİDDETLİ BİR ŞEKİLDE KINADI.

 EĞİTİM-BİR-SEN IĞDIR İL BAŞKANI MALİK AKŞİT ÖĞRETMENE ŞİDDETİ ŞİDDETLİ BİR ŞEKİLDE KINADI.
17 Mart 2016 - 16:01
 

EĞİTİM-BİR-SEN IĞDIR İL BAŞKANI MALİK AKŞİT ÖĞRETMENE ŞİDDETİ 

 

ŞİDDETLİ BİR ŞEKİLDE KINADI.

 

           Iğdır’a bağlı Tuzluca ilçesi Kurtuluş Ortaokulunda haksız yere darp edilen öğretmen ve idareciler için Eğitim-Bir-Sen Iğdır Şubesi (Eğitimciler Birliği Sendikası) tarafından Tuzluca Belediye meydanında basın açıklaması yapıldı.

                 Tuzluca ilçesinde yoğun katılımlı ve coşkulu bir şekilde yapılan miting sloganlı yürüyüşle başlayıp meydanda İl Başkanı Malik Akşit’in basın açıklamasıyla sona erdi. 

              İl  Başkanı AKŞİT açıklamasında şunlara değindi; Toplumda giderek artan ya da artırılan şiddet olaylarının insan davranışlarını da etkilediğini ve yaşanılan sorunların çözümünde sıklıkla şiddete başvurulmaya başlandığını belirterek, “Devletin vatandaşla buluştuğu en uç noktası olan 

öğretmenlerimiz de şiddet davranışları ile karşı karşıya kalmakta ve görevlerini yerine 

getirirken sürekli yaşadıkları şikâyet edilme tedirginliğinin yanı sıra şiddete maruz 

kalma kaygısı yaşamaktadırlar. Tehdit ile başlayıp darp etme ve yaralamaya kadar 

giden şiddet davranışları öğretmenlerimizin sağlıklı bir ruh hali içinde derse girme ve 

öğrencileri ile buluşmalarının önündeki en büyük engel olarak ortaya çıkmaktadır”

   Öğretmene yönelik en basitinden en ağırına kadar hiçbir şiddet türü yaşanan 

sorunların çözümü değildir, olmayacaktır.

 

            Bunun en son örneğini Tuzluca Kurtuluş Ortaokulunda yaşadık. 11 Mart 2016               

Cuma günü 16.50 sıralarında kontrolünü kaybetmiş bazı veliler sopalarla Tuzluca 

Kurtuluş Ortaolulu personellerine saldırarak eğitimcileri linç etmeye çalışmışlardır. 

Olayı engellemeye çalışan Müdür Yardımcısı Ertunç Altundağ’ı darp ederek okula 

zarar vermişlerdir. Eğitimcilerin sağduyulu yaklaşımlarına rağmen işin dozajını 

artırarak okulun tüm personeline yönelik darba girişmeye çalışan bu kendini bilmez 

şahıslar okul yönetiminin metanetiyle engellenmişlerdir. Öğrenciye dayak atıldığı 

iddasıyla yapılan saldırıda yapılan sağlık kontrollerinden sonra öğrencinin sağlığının 

iyi olduğu ve hiçbir darp izi olmadığı anlaşılmıştır. Buna karşın Ertunç Altundağ 

adlı meslektaşımız menfur olay sonrası darp raporu almak zorunda kalmıştır. 

   Sosyal dönüşümün linç kültürüyle hiç edildiği bir dönemde buhranlar içindeki yaralı 

bilinç anlamsızlık eşiğini aşıp öğretmen bedeninde öfke patlamasına dönüşüyor. Bu 

öfke patlamasıyla dökülen yalnız öğretmenimizin kanı değil, ülke geleceğinin de 

yıldızlarıdır. Milli Eğitim Bakanlığı’nı daha fazla gecikmeden bu sorunu kökten 

halledecek tedbirleri almaya ve öğretmenlerimizi kendini bilmezlerin hedef tahtası 

olmaktan çıkarmaya davet ediyor ve diyoruz ki, zalimin zulmü sükût sayesinde 

yurtlanır. Soruyoruz, Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenine sahip çıkması için daha 

kaç öğretmenin dayak yemesi, kaç öğretmenin ölmesi gerekmektedir?” 

  Değerli meslektaşlarımız ve basın mensupları; son olarak sözlerimi iyi temennilerle 

kapatmak istiyorum. ‘’Okullarda şiddettin, değil şefkatin yeşermesi gerekir. "Her saldırıdan sonra bu son olsun temennileriyle bitirdiğimiz açıklamalarımıza rağmen şiddet olaylarının maalesef 

arkası kesilmemektedir.  Okullarımız şiddetin değil, şefkatin merhametin yeşermesi 

gereken ortamlar iken bu şekilde saldırılarla anılır olması bizleri derinden 

yaralamaktadır. “

YORUMLAR

  • 0 Yorum