ÇEVRE BİRLİĞİ, TUZLUCA VE ARALIK İLÇELERİNDE ÇÖP ARA TRENSFER İSTASYONU KURUYOR
ÇEVRE BİRLİĞİ, TUZLUCA VE ARALIK İLÇELERİNDE ÇÖP ARA TRENSFER İSTASYONU KURUYOR İlimizdeki çevre sorunlarını çözmek, halkımıza yaşanabilir ve sürdürülebilir bir çevre sunmak amacı ile 8 Belediyenin katılımı ile 2006 yılında kurulan, faaliyetlerine 2006 yılının başlarında başlayan Iğdır İli Çevre Hizmetleri Birliği çalışmalarına “halka hizmet” ilkesini göz önüne alarak devam etmektedir. Serhat
04 Ekim 2017 - 15:46
ÇEVRE BİRLİĞİ, TUZLUCA VE ARALIK
İLÇELERİNDE ÇÖP ARA TRENSFER
İSTASYONU KURUYOR
İlimizdeki çevre sorunlarını çözmek, halkımıza yaşanabilir ve
sürdürülebilir bir çevre sunmak amacı ile 8 Belediyenin katılımı ile 2006
yılında kurulan, faaliyetlerine 2006 yılının başlarında başlayan Iğdır İli
Çevre Hizmetleri Birliği çalışmalarına “halka hizmet” ilkesini göz önüne
alarak devam etmektedir.
Serhat Kalkınma Ajansının da katkılarıyla Aralık ve Tuzluca ilçelerinin
çöp sorununu çözmek için 1 çekici ile 2 semi treyler alınmasının ardından ara
transfer istasyonları inşatlarına başlanarak bu yıl hizmete gireceği öğrenildi..
Ara Transfer inşaatını gezen Iğdır ili çevre Hizmetleri Birliği Başkanı
Murat Yikit yaptığı açıklamada:” Iğdır ili Çevre Hizmetleri Birliğine ait olan
katı atık düzenli depolama tesisine yakın olan Iğdır, Melekli, Karakoyunlu,
Halfeli ve Hoşhaber belediyeleri atıklarını bu tesise getirmektedir. Uzak olan
Tuzluca ve Aralık belediyelerin ise atıklarını getirebilmeleri için ara transfer
istasyonuna ihtiyaç duyulmaktaydı. Bu kapsamda serhat kalkınma ajansına
sunulan projeden de kısmı olarak mali destek alınan bu proje ile Tuzluca ve
Aralık Belediyeleri ve bu yerleşim yerlerinde yaşayan halkın ürettiği ve düzenli
olarak depolanması gerekli olan atıklarının düzenli depolama tesisinde bertarafı
sağlanmış olacaktır. Yaklaşık 1milyon TL ye mal olan proje sonucu iki ilçemiz
çöp sorunundan kurtarmış olacağız. ”dedi.
Yerel yönetimlerinin kurduğu Çevre hizmetleri Birliği Başkanlığı doğuda
bu bölgede düzenli bir şekilde çalışan tek birlik ve bölge için projeler üretiyor
diyen birlik Başkanı Murat Yikit:” Entegre atık yönetimi kapsamında ara
transfer istasyonlarının yapılması ve hayata geçirilmesi ile bir ilk daha
başarılmış olacaktır. Böylelikle çevre hizmetleri birliğinin teknik ve yönetim
kapasitesi artmış, ayrıca özellikle ülkemizin doğu bölgelerindeki belediyelere
örnek teşkil edecektir. Diğer belediyelerde Birlik kurarak atık yönetimi
oluşturmak noktasında Iğdır ili Çevre Hizmetleri Birliğinin tecrübelerinden
faydalanacak noktasına gelmiştir. Birliğimiz Entegre atık yönetimi kapsamında
ihtiyaç duyulan tüm tesislerin , düzenli depolama, tıbbi atık sterilizasyon,
ambalaj atıkları toplama ayırma tesislerini kurmuştur. 2. ve 3. Lot düzenli
depolama alanı ve kompost tesisi için projelendirilme çalışması bitmiş onay
olmak için Çevre ve Şehircilik Bakanlığına sunulmuştur.”dedi.
İLÇELERİNDE ÇÖP ARA TRENSFER
İSTASYONU KURUYOR
İlimizdeki çevre sorunlarını çözmek, halkımıza yaşanabilir ve
sürdürülebilir bir çevre sunmak amacı ile 8 Belediyenin katılımı ile 2006
yılında kurulan, faaliyetlerine 2006 yılının başlarında başlayan Iğdır İli
Çevre Hizmetleri Birliği çalışmalarına “halka hizmet” ilkesini göz önüne
alarak devam etmektedir.
Serhat Kalkınma Ajansının da katkılarıyla Aralık ve Tuzluca ilçelerinin
çöp sorununu çözmek için 1 çekici ile 2 semi treyler alınmasının ardından ara
transfer istasyonları inşatlarına başlanarak bu yıl hizmete gireceği öğrenildi..
Ara Transfer inşaatını gezen Iğdır ili çevre Hizmetleri Birliği Başkanı
Murat Yikit yaptığı açıklamada:” Iğdır ili Çevre Hizmetleri Birliğine ait olan
katı atık düzenli depolama tesisine yakın olan Iğdır, Melekli, Karakoyunlu,
Halfeli ve Hoşhaber belediyeleri atıklarını bu tesise getirmektedir. Uzak olan
Tuzluca ve Aralık belediyelerin ise atıklarını getirebilmeleri için ara transfer
istasyonuna ihtiyaç duyulmaktaydı. Bu kapsamda serhat kalkınma ajansına
sunulan projeden de kısmı olarak mali destek alınan bu proje ile Tuzluca ve
Aralık Belediyeleri ve bu yerleşim yerlerinde yaşayan halkın ürettiği ve düzenli
olarak depolanması gerekli olan atıklarının düzenli depolama tesisinde bertarafı
sağlanmış olacaktır. Yaklaşık 1milyon TL ye mal olan proje sonucu iki ilçemiz
çöp sorunundan kurtarmış olacağız. ”dedi.
Yerel yönetimlerinin kurduğu Çevre hizmetleri Birliği Başkanlığı doğuda
bu bölgede düzenli bir şekilde çalışan tek birlik ve bölge için projeler üretiyor
diyen birlik Başkanı Murat Yikit:” Entegre atık yönetimi kapsamında ara
transfer istasyonlarının yapılması ve hayata geçirilmesi ile bir ilk daha
başarılmış olacaktır. Böylelikle çevre hizmetleri birliğinin teknik ve yönetim
kapasitesi artmış, ayrıca özellikle ülkemizin doğu bölgelerindeki belediyelere
örnek teşkil edecektir. Diğer belediyelerde Birlik kurarak atık yönetimi
oluşturmak noktasında Iğdır ili Çevre Hizmetleri Birliğinin tecrübelerinden
faydalanacak noktasına gelmiştir. Birliğimiz Entegre atık yönetimi kapsamında
ihtiyaç duyulan tüm tesislerin , düzenli depolama, tıbbi atık sterilizasyon,
ambalaj atıkları toplama ayırma tesislerini kurmuştur. 2. ve 3. Lot düzenli
depolama alanı ve kompost tesisi için projelendirilme çalışması bitmiş onay
olmak için Çevre ve Şehircilik Bakanlığına sunulmuştur.”dedi.







YORUMLAR