ÇEVRE BİRLİĞİ, TUZLUCA VE ARALIK İLÇELERİNDE ÇÖP ARA TRENSFER İSTASYONU KURUYOR

ÇEVRE BİRLİĞİ, TUZLUCA VE ARALIK İLÇELERİNDE ÇÖP ARA TRENSFER İSTASYONU KURUYOR İlimizdeki çevre sorunlarını çözmek, halkımıza yaşanabilir ve sürdürülebilir bir çevre sunmak amacı ile 8 Belediyenin katılımı ile 2006 yılında kurulan, faaliyetlerine 2006 yılının başlarında başlayan Iğdır İli Çevre Hizmetleri Birliği çalışmalarına “halka hizmet” ilkesini göz önüne alarak devam etmektedir. Serhat

ÇEVRE BİRLİĞİ, TUZLUCA VE ARALIK İLÇELERİNDE ÇÖP ARA TRENSFER İSTASYONU KURUYOR
04 Ekim 2017 - 15:46
ÇEVRE BİRLİĞİ, TUZLUCA VE ARALIK

İLÇELERİNDE ÇÖP ARA TRENSFER

İSTASYONU KURUYOR

İlimizdeki çevre sorunlarını çözmek, halkımıza yaşanabilir ve

sürdürülebilir bir çevre sunmak amacı ile 8 Belediyenin katılımı ile 2006

yılında kurulan, faaliyetlerine 2006 yılının başlarında başlayan Iğdır İli

Çevre Hizmetleri Birliği çalışmalarına “halka hizmet” ilkesini göz önüne

alarak devam etmektedir.

Serhat Kalkınma Ajansının da katkılarıyla Aralık ve Tuzluca ilçelerinin

çöp sorununu çözmek için 1 çekici ile 2 semi treyler alınmasının ardından ara

transfer istasyonları inşatlarına başlanarak bu yıl hizmete gireceği öğrenildi..

Ara Transfer inşaatını gezen Iğdır ili çevre Hizmetleri Birliği Başkanı

Murat Yikit yaptığı açıklamada:” Iğdır ili Çevre Hizmetleri Birliğine ait olan

katı atık düzenli depolama tesisine yakın olan Iğdır, Melekli, Karakoyunlu,

Halfeli ve Hoşhaber belediyeleri atıklarını bu tesise getirmektedir. Uzak olan

Tuzluca ve Aralık belediyelerin ise atıklarını getirebilmeleri için ara transfer

istasyonuna ihtiyaç duyulmaktaydı. Bu kapsamda serhat kalkınma ajansına

sunulan projeden de kısmı olarak mali destek alınan bu proje ile Tuzluca ve

Aralık Belediyeleri ve bu yerleşim yerlerinde yaşayan halkın ürettiği ve düzenli

olarak depolanması gerekli olan atıklarının düzenli depolama tesisinde bertarafı

sağlanmış olacaktır. Yaklaşık 1milyon TL ye mal olan proje sonucu iki ilçemiz

çöp sorunundan kurtarmış olacağız. ”dedi.

Yerel yönetimlerinin kurduğu Çevre hizmetleri Birliği Başkanlığı doğuda

bu bölgede düzenli bir şekilde çalışan tek birlik ve bölge için projeler üretiyor

diyen birlik Başkanı Murat Yikit:” Entegre atık yönetimi kapsamında ara

transfer istasyonlarının yapılması ve hayata geçirilmesi ile bir ilk daha

başarılmış olacaktır. Böylelikle çevre hizmetleri birliğinin teknik ve yönetim

kapasitesi artmış, ayrıca özellikle ülkemizin doğu bölgelerindeki belediyelere

örnek teşkil edecektir. Diğer belediyelerde Birlik kurarak atık yönetimi

oluşturmak noktasında Iğdır ili Çevre Hizmetleri Birliğinin tecrübelerinden

faydalanacak noktasına gelmiştir. Birliğimiz Entegre atık yönetimi kapsamında

ihtiyaç duyulan tüm tesislerin , düzenli depolama, tıbbi atık sterilizasyon,

ambalaj atıkları toplama ayırma tesislerini kurmuştur. 2. ve 3. Lot düzenli

depolama alanı ve kompost tesisi için projelendirilme çalışması bitmiş onay

olmak için Çevre ve Şehircilik Bakanlığına sunulmuştur.”dedi.

YORUMLAR

  • 0 Yorum