IĞDIR'DA AŞURA: ONBİNLERİN KATILDIĞI TÖRENDE GÖZYAŞLARI SEL OLDU
05 Temmuz 2025 - 19:17
IĞDIR'DA AŞURA: ONBİNLERİN KATILDIĞI TÖRENDE GÖZYAŞLARI SEL OLDU
Vali Ercan Turan: “Peygamber Efendimiz bizlere iki emanet bıraktı; biri Kur’an, diğeri Ehlibeyt’imdir.”
Iğdır’da, Hz. Hüseyin ve Kerbela şehitlerinin anıldığı Aşura matem merasimi, bu yıl da onbinlerin katılımıyla gerçekleşti.
Iğdır Ehlibeyt Âlimleri Derneği tarafından organize edilen ve Atatürk caddesi Zübeyde Hanım Bulvarında düzenlenen anma programı, duygusal anlara sahne oldu.
Devlet Erkânı Tam Kadro Katıldı
Matem törenine Iğdır Valisi Ercan Turan başta olmak üzere; Cumhuriyet Başsavcısı Meriç Dede, Iğdır Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ekrem Gürel, Vali Yardımcısı Abdurrahman Çelebi, İl Emniyet Müdürü Niyazi Turgay, İl Jandarma Komutanı Albay Nihat Özkök ve birçok kamu kurumu temsilcisi katıldı.
Anma programının açılış konuşmasını Ehlibeyt Âlimleri Derneği Başkanı Kurban Ulusöz yaptı. Ardından kürsüye çıkan Vali Ercan Turan, Peygamberimizin “Size iki emanet bırakıyorum: Biri Kur’an, diğeri Ehlibeytimdir” hadis-i şerifini hatırlatarak Kerbela şehitlerini rahmetle andı. Katılımcıların büyük takdirini toplayan Vali Turan’ın konuşması, kalabalık tarafından sık sık tekbirlerle desteklendi.
Hz. Peygamber Bugün Yaşıyor Olsaydı, Bayram Yapmazdı”
Günün anlam ve önemine ilişkin konuşmayı yapan din âlimi Cafer Yücal ise, “Bugün Hz. Peygamber yaşıyor olsaydı, torunu Hz. Hüseyin’in şehadet yıldönümünde bayram yapmaz, hüzün meclisinde bulunurdu” ifadeleriyle yüreklere dokundu.
Törende din âlimleri ayrıca, Atatürk caddesi Zübeyde Hanım Bulvarının resmî olarak “Aşura Meydanı” ilan edilmesi için Vali Ercan Turan’dan talepte bulundu.
Sadece Şehir Merkezinde Değil, İlçelerde de Yas Hakimdi
Atatürk caddesi Zübeyde Hanım Bulvarında düzenlenen ana tören dışında, Asri Mezarlık, Melekli Kasabası ile Aralık ve Tuzluca ilçelerinde de anma programları gerçekleştirildi. Törenlerde mersiyeler okundu, gözyaşları döküldü, Kerbela şehitleri için dualar edildi.
Aşura, Iğdır’da sadece bir matem günü değil, aynı zamanda birlik ve direnişin sembolü olarak bir kez daha yaşandı. Kalplerde yankılanan mesaj açıktı: Zulme boyun eğmeyen Hz. Hüseyin’in direnişi, kıyamete dek unutulmayacak.
Iğdırlılar Kızılay’a her yıl olduğu gibi bu senede kan bağışında bulunuldu .camilerde ihsan yemeği dağıtıldı.
Vali Ercan Turan: “Peygamber Efendimiz bizlere iki emanet bıraktı; biri Kur’an, diğeri Ehlibeyt’imdir.”
Iğdır’da, Hz. Hüseyin ve Kerbela şehitlerinin anıldığı Aşura matem merasimi, bu yıl da onbinlerin katılımıyla gerçekleşti.
Iğdır Ehlibeyt Âlimleri Derneği tarafından organize edilen ve Atatürk caddesi Zübeyde Hanım Bulvarında düzenlenen anma programı, duygusal anlara sahne oldu.
Devlet Erkânı Tam Kadro Katıldı
Matem törenine Iğdır Valisi Ercan Turan başta olmak üzere; Cumhuriyet Başsavcısı Meriç Dede, Iğdır Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ekrem Gürel, Vali Yardımcısı Abdurrahman Çelebi, İl Emniyet Müdürü Niyazi Turgay, İl Jandarma Komutanı Albay Nihat Özkök ve birçok kamu kurumu temsilcisi katıldı.
Anma programının açılış konuşmasını Ehlibeyt Âlimleri Derneği Başkanı Kurban Ulusöz yaptı. Ardından kürsüye çıkan Vali Ercan Turan, Peygamberimizin “Size iki emanet bırakıyorum: Biri Kur’an, diğeri Ehlibeytimdir” hadis-i şerifini hatırlatarak Kerbela şehitlerini rahmetle andı. Katılımcıların büyük takdirini toplayan Vali Turan’ın konuşması, kalabalık tarafından sık sık tekbirlerle desteklendi.
Hz. Peygamber Bugün Yaşıyor Olsaydı, Bayram Yapmazdı”
Günün anlam ve önemine ilişkin konuşmayı yapan din âlimi Cafer Yücal ise, “Bugün Hz. Peygamber yaşıyor olsaydı, torunu Hz. Hüseyin’in şehadet yıldönümünde bayram yapmaz, hüzün meclisinde bulunurdu” ifadeleriyle yüreklere dokundu.
Törende din âlimleri ayrıca, Atatürk caddesi Zübeyde Hanım Bulvarının resmî olarak “Aşura Meydanı” ilan edilmesi için Vali Ercan Turan’dan talepte bulundu.
Sadece Şehir Merkezinde Değil, İlçelerde de Yas Hakimdi
Atatürk caddesi Zübeyde Hanım Bulvarında düzenlenen ana tören dışında, Asri Mezarlık, Melekli Kasabası ile Aralık ve Tuzluca ilçelerinde de anma programları gerçekleştirildi. Törenlerde mersiyeler okundu, gözyaşları döküldü, Kerbela şehitleri için dualar edildi.
Aşura, Iğdır’da sadece bir matem günü değil, aynı zamanda birlik ve direnişin sembolü olarak bir kez daha yaşandı. Kalplerde yankılanan mesaj açıktı: Zulme boyun eğmeyen Hz. Hüseyin’in direnişi, kıyamete dek unutulmayacak.
Iğdırlılar Kızılay’a her yıl olduğu gibi bu senede kan bağışında bulunuldu .camilerde ihsan yemeği dağıtıldı.







YORUMLAR