Üniversitemizde "Kadın Olmak" Konulu Konferans Düzenlendi

Üniversitemizde “Kadın Olmak” Konulu Konferans Düzenlendi Iğdır Üniversitesi Karaağaç Kampüsü 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonunda “Kadın Olmak” konulu panel düzenlendi. Konferansa; Ankara Yıldırım Beyaz

Üniversitemizde "Kadın Olmak" Konulu Konferans Düzenlendi
15 Mart 2019 - 14:15
Üniversitemizde “Kadın Olmak” Konulu Konferans Düzenlendi

Iğdır Üniversitesi Karaağaç Kampüsü 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonunda “Kadın

Olmak” konulu panel düzenlendi. Konferansa; Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesinden

konuşmacı olarak Doç. Dr. Zekiye Demir katıldı. Panele ayrıca Iğdır Üniversitesi Rektörü

Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma, akademisyenler, öğrenciler ve vatandaşlar katılım sağladı.

Konferansta ilk olarak söz alan Doç. Dr. Zekiye Demir, İslam dininden önce ve sonra kadının

değeri hakkında çeşitli bilgiler aktardı. İslam dininde kadının önemli bir rol üstlendiğini

belirten Demir, ilk şehit kadının kim olduğu, hicrette ve akabe biatlarında kadınların nasıl bir

rol oynadığını ve kadınlar hususundaki uydurma hadislerden bahsederek, ilim ve eğitimden

mahrum olan kadının iyi bir anne, iyi bir evlat olamayacağını ifade etti.

Demir'in konuşmasının ardından Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Mehmet Hakkı Alma söz

aldı. Rektör Alma konuşmasında, “Dünya kadınlar günü anısına burada bulunmaktan dolayı

çok mutluyum. Her başarının ardında bir kadın vardır. Kadın, toplumun en etkili yönlendirici

ve birleştirici koruyucu unsurdur. Unutmamalıdır ki istiklal savaşının Nene Hatun'u, Halide

Edip Adıvar'ın Halime Çavuş'u bizim kadınlarımızdır. Tarih bu konuda şöyle seslenir;

“kadının müdahil olmadığı, kafasında yer bulmadığı hiçbir sosyo-kültürel ve siyasal hareket

başarı yakalayamaz” ifadelerini kullandı.

Konferans, Doç. Dr. Zekiye Demir’in konuşmasının ardından toplu fotoğraf çekilmesiyle son

buldu.

YORUMLAR

  • 0 Yorum