TARİHİ RUS EVİ MADDE BAĞIMLILARINA MEKAN OLDU
TARİHİ RUS EVİ MADDE BAĞIMLILARINA MEKAN OLDU Rus mimarisine ait yüz yıllık taş bina, madde bağımlıları ve define avcılarının hedefi oldu. Söğütlü Mahallesi'nde bulunan tarihi taş bina, yok olmaya yüz tutmuş durumda. Bakımsızlık nedeniyle ahşap kapıları çürüyen bina, madde bağımlıları ve define avcılarına ev sahipliği yapıyor. Odaları define avcılarından kalan yer yer 3 metre derinliğindeki çukurlar nedeniyle kullanılamaz hale
09 Şubat 2015 - 14:18
TARİHİ RUS EVİ MADDE BAĞIMLILARINA MEKAN OLDU
Rus mimarisine ait yüz yıllık taş bina, madde bağımlıları ve define avcılarının hedefi oldu.
Söğütlü Mahallesi'nde bulunan tarihi taş bina, yok olmaya yüz tutmuş durumda. Bakımsızlık nedeniyle ahşap kapıları çürüyen bina, madde bağımlıları ve define avcılarına ev sahipliği yapıyor.
Odaları define avcılarından kalan yer yer 3 metre derinliğindeki çukurlar nedeniyle kullanılamaz hale gelen binanın, duvarları ve ahşap tavanı ise çökmek üzere.
Mahalle sakinlerinden İsmet Tağal, gazetecilere yaptığı açıklamada, tarihi evin her geçen gün yok olduğunu söyledi.
Tağal, el işlemeli figürlerin duvarlarda yer aldığını belirterek, "Binanın kilit taşı üzerinde 1908 yazıyor, belki daha öncesinde yapıldı. El işlemeli taş figürler var. Yabancı ülkelerde böyle binalar müze yapılıyor. Bu binanın korunması için İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'ne başvuruda bulunduk. En azından bir bekçi görevlendirilse yeterli ama o da olmadı" dedi.
Binanın, içler acısı bir duruma geldiğini vurgulayan Tağal, "Tarihi bina, madde bağımlılarının meskeni oldu artık. İçeride çok sayıda içki şişesi bulduk. Define avcıları da sürekli burada. Tüm odalarında çukurlar var. Bu binanın korunmasını talep ediyoruz" diye konuştu.
Bir diğer mahalle sakini Serhat Altıntepe ise tarihi yapıyı mesken tutan madde bağımlıları yüzünden akşam saatlerinde sokağa çıkamadıklarını anlattı.
Altıntepe, tarihi yapının ilgili kurumlarca korunma altına alınması gerektiğini belirterek, "Mahalle olarak mağduruz. Hem tarihi bir yapıya, hem de mahalleliye sahip çıkılmıyor. Her akşam alkolikler ve uyuşturucu bağımlıları buraya geliyor. Akşam sokağa çıkamaz hale geldik. Çocuklarımız tehlike altında. Kimse gelip ilgilenmiyor" ifadelerini kullandı.
Rus mimarisine ait yüz yıllık taş bina, madde bağımlıları ve define avcılarının hedefi oldu.
Söğütlü Mahallesi'nde bulunan tarihi taş bina, yok olmaya yüz tutmuş durumda. Bakımsızlık nedeniyle ahşap kapıları çürüyen bina, madde bağımlıları ve define avcılarına ev sahipliği yapıyor.
Odaları define avcılarından kalan yer yer 3 metre derinliğindeki çukurlar nedeniyle kullanılamaz hale gelen binanın, duvarları ve ahşap tavanı ise çökmek üzere.
Mahalle sakinlerinden İsmet Tağal, gazetecilere yaptığı açıklamada, tarihi evin her geçen gün yok olduğunu söyledi.
Tağal, el işlemeli figürlerin duvarlarda yer aldığını belirterek, "Binanın kilit taşı üzerinde 1908 yazıyor, belki daha öncesinde yapıldı. El işlemeli taş figürler var. Yabancı ülkelerde böyle binalar müze yapılıyor. Bu binanın korunması için İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'ne başvuruda bulunduk. En azından bir bekçi görevlendirilse yeterli ama o da olmadı" dedi.
Binanın, içler acısı bir duruma geldiğini vurgulayan Tağal, "Tarihi bina, madde bağımlılarının meskeni oldu artık. İçeride çok sayıda içki şişesi bulduk. Define avcıları da sürekli burada. Tüm odalarında çukurlar var. Bu binanın korunmasını talep ediyoruz" diye konuştu.
Bir diğer mahalle sakini Serhat Altıntepe ise tarihi yapıyı mesken tutan madde bağımlıları yüzünden akşam saatlerinde sokağa çıkamadıklarını anlattı.
Altıntepe, tarihi yapının ilgili kurumlarca korunma altına alınması gerektiğini belirterek, "Mahalle olarak mağduruz. Hem tarihi bir yapıya, hem de mahalleliye sahip çıkılmıyor. Her akşam alkolikler ve uyuşturucu bağımlıları buraya geliyor. Akşam sokağa çıkamaz hale geldik. Çocuklarımız tehlike altında. Kimse gelip ilgilenmiyor" ifadelerini kullandı.







YORUMLAR