"Soykırım Anıtının Restorasyon ve Çevre Düzenlemesi"

“Soykırım Anıtının Restorasyon ve Çevre Düzenlemesi” 1 Ağustos 1997 yılında temeli atılan ve ülkemizin en büyük soykırım anıtı olma özelliği taşıyan, Ermeniler Tarafından Katledilen Şehit Türkler Anıtı ve Müzesi, yapıldığı günden itibaren İlimizin en önemli sembolü durumundadır. Ülkemizin en

"Soykırım Anıtının Restorasyon ve Çevre Düzenlemesi"
02 Ocak 2020 - 06:40
“Soykırım Anıtının Restorasyon ve Çevre Düzenlemesi”

1 Ağustos 1997 yılında temeli atılan ve ülkemizin en büyük soykırım anıtı olma özelliği taşıyan,

Ermeniler Tarafından Katledilen Şehit Türkler Anıtı ve Müzesi, yapıldığı günden itibaren İlimizin en

önemli sembolü durumundadır.

Ülkemizin en doğu ucunda bulunan bu heybetli anıt, tarihin en hezeyanlı katliamını temsil ediyor.

Konum olarak da oldukça etkileyici bir yerde bulunan anıt-müze, yerli ve yabancı çok sayıda turistin

ziyaret ettiği önemli bir anıt durumundadır.

Söz konusu anıt-müzenin anlam ve önemi göz önünde bulundurularak, İlimiz Valisi Sayın Enver

ÜNLÜ’nün himayelerinde, “Soykırım Anıtının Restorasyonu ve Çevre Düzenlemesi” projesi

hazırlanmış olup, Iğdır İli Merkez ve Köylerine Hizmet Götürme Birliği ve İl Kültür ve Turizm

Müdürlüğü işbirliğiyle, Küçük Ölçekli Altyapı Mali Destek Programı-04 kapsamında, Serhat

Kalkınma Ajansı (SERKA)’na teklif edilmiş ve SERKA tarafından kabul edilmiştir.

Proje uygulama çalışmalarına 2020 yılında başlanacaktır.

İlimize hayırlı olsun.

Kamuoyuna duyurulur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum