IĞDIR BELEDİYESİNDEN ROJAVAYA YARDIM KAMPANYASI

IĞDIR BELEDİYESİNDEN ROJAVAYA YARDIM KAMPANYASI Iğdır Belediyesi zor durumda olan Rojava halkı için yardım kampanyası Kampanyayı bir basın açıklaması ile duyuran Iğdır Belediye Başkanı Murat Yikit, yaptığı açıklamada:” AKP hükümetinin Suriye’deki politikaları istediği gibi gitmediği için çok ciddi anlamda vahşete başlandı. Özellikle ismine İŞİD, Elnusra denilen örgütler kanalı ile Suriye de Irakta ve Ortadoğu’nun bir çok ülkesinde vahşete varabilecek bir boyutta katliamlar yaşanmakta

IĞDIR BELEDİYESİNDEN ROJAVAYA YARDIM KAMPANYASI
17 Temmuz 2014 - 18:42
IĞDIR BELEDİYESİNDEN

ROJAVAYA YARDIM KAMPANYASI

Iğdır Belediyesi zor durumda olan Rojava halkı için yardım kampanyası 

Kampanyayı bir basın açıklaması ile duyuran Iğdır Belediye Başkanı Murat 

Yikit, yaptığı açıklamada:” AKP hükümetinin Suriye’deki politikaları istediği gibi 

gitmediği için çok ciddi anlamda vahşete başlandı. Özellikle ismine İŞİD, Elnusra 

denilen örgütler kanalı ile Suriye de Irakta ve Ortadoğu’nun bir çok ülkesinde 

vahşete varabilecek bir boyutta katliamlar yaşanmaktadır. ”dedi.

 Kamuoyunda çok ciddi bir şekilde bu gibi konuların duyurulmamasının 

sebebinin Türkiye’deki iktidarın basının önüne koyduğu engeldir, diyen Iğdır 

Belediye Başkanı Murat Yikit, sözlerine şöyle devam etti:” Bugün Rojavaya el 

attılar. Rojava Ortadoğu’da bugüne kadar kurulmuş en insani modeldir. Rojavada 

kurulmuş olan 3 tane kantona, özellikle ‘kobani’ kantonuna saldırmalarının sebebi; 

bu kanton modellerinin, kobani de başlamış olması ve özellikle Rojova’da ki 

devrimin başlangıcı olan 19 Temmuz olması dolayısı ile İŞID vahşi bir şekilde 

Kurdistan’a ve Kürtlere saldırmıştır. Bu katliamlar Ortadoğu’nun diğer halklarına 

karşıda devam etmektedir. Yaşanan ‘insani dram’ karşısında elbetteki bizlerin sessiz 

kalarak tepki vermemesi beklenemez. ”dedi.

 Iğdır Belediyesi olarak Rojava’da ki mağdur insanlarının öncelikli temel 

ihtiyaçlarını karşılayabilmek için özellikle gıda malzemesi ve bu gibi çatışmaların en 

büyük mağduru olan çocukların temel ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için bir yardım 

kampanyası başlattık diye Belediye Başkanı Yikit:” Iğdır halkının bu kampanyaya 

çok ciddi bir anlamda sahiplenerek destekleyeceğine inanıyoruz. Bizde Iğdır 

belediyesi DBP’li Meclis üyeleri olarak en temel ihtiyaç olan ekmeğin hammaddesi 

olan 50 torba Un bağışlayarak kampanyayı başlattık. İnanıyorum ki insanlarımız bu 

anlamda un başta olmak üzere temel kuru gıda maddesi ve çocuk gereçleri noktasında 

hassasiyet gösterecektir.’ dedi.

Yardım kampanyasına yapılacak bağışlar, Yeraltı çarşısı üstünde bulunan 

çadırda kabul edilmektedir.

Yardım kampanyası basın açıklamasına; DBP İl Başkanı Mehmet Anar, İl 

Genel Meclis Başkanı Abdulkadir Özsular, Belediye Başkan Yardımcıları Abdullah 

Yücebaş, Aynur Timur ile Belediye Meclis Üyeleri katıldılar. 

Belediye Meclis Üyeleri 50 Torba Un Bağışladı

YORUMLAR

  • 0 Yorum