IĞDIR BELEDİYESİ İTFAİYE MÜDÜRLÜĞÜ YILDA 250 YANGINA MÜDAHALE EDİYOR

IĞDIR BELEDİYESİ İTFAİYE MÜDÜRLÜĞÜ YILDA 250 YANGINA MÜDAHALE EDİYOR Iğdır Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü yılda ortalama 250 yangına müdahale ettikleri bildirildi. Son çıksa sürede yangın ma

IĞDIR BELEDİYESİ İTFAİYE MÜDÜRLÜĞÜ YILDA 250 YANGINA MÜDAHALE EDİYOR
12 Ağustos 2017 - 09:38
IĞDIR BELEDİYESİ İTFAİYE MÜDÜRLÜĞÜ

YILDA 250 YANGINA MÜDAHALE EDİYOR

Iğdır Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü yılda ortalama 250 yangına müdahale ettikleri

bildirildi.

Son çıkan Valilik yangınında göz dolduran Iğdır itfaiyesi takdire şayan bir çalışma

içerisinde ve zamanlama açısından çok kısa sürede yangın mahalline ulaşarak, daha önemli

facialara ve üzülmelere imkân vermeden bu görevi ifa etti.

Iğdır İtfaiye Müdürü Ali Çekim yaptığı açıklamada:” 3 itfaiye aracı 11 personel ile

yangına müdahale ettik. Valilik içindeki duman o kadar yoğundu ki, belirli bölgelerde sürünüp

ilerledik, dumana maruz kalanları kurtardık, dumanın dışarı çıkması için birkaç cam ve kapıyı

kırdık. Yangın sırasında metanetli davranarak panik yapmadan yangını söndürdük. Dumandan

etkilenen insanları kurtarırken bir kazazede itfaiye merdiveninin panik butonuna yanlışlıkla

basarak geçici olarak, çok kısa bir süre merdivenli araç çalışmadı. Valilik binamızın ön tarafı

itfaiye araçlarının yanaşmasına müsait değil, mecburen yan ve arka taraflardan kurtarma işini

yaptık. Ayrıca zamanında müdahale ederek bodrum katta bulunan 2 tane otomobili de

söndürdük. Benzinli otomobili zamanında söndürmemiş olsaydık, yangın çok daha

büyüyebilirdi.” dedi.

Valilik yangınına başarı ile görevini yapan itfaiye personeli yangının en az zararla

atlatılması için büyük bir özveriyle mücadele etti diyen Belediye Başkanı Murat Yikit:”

Yangın büyük ve doğal bir felaket. Bunun önünde durmak bazı zamanlarda mümkün

olamayabiliyor. Ancak her şeyi göze alarak insanların can ve mal güvenliği, sonrasında ise

insanların daha az zarar görmesi için mücadele etmek gerçekten takdire şayan bir çalışma. Bu

konuda ben öncelikle itfaiye çalışanlarımızı kutluyor ve tebrik ediyorum. Herhangi bir can

kaybının olmaması sevindiricidir. Yangında herhangi bir can kaybı olmaması için çalıştık ve

başarılı olduk. “dedi.

Yaklaşık eski parayla 1 trilyona mal olacak 32 metrelik bir itfaiye aracı alımı için

çalışma yaptıklarını belirten Başkan Yikit :” bu günlerde parası da hazır olan bir itfaiye aracı

için DMO’ ya sipariş vereceğiz. 32 metrelik aracımız ile 8 katlı binalara çok rahat müdahale

edebileceğiz. Iğdır Belediyesi olarak olası bir afette neler yapacağımıza ilişkin eylem planımız

mevcut. İtfaiye ekibimiz 24 saat her olaya müdahale için hazır beklemektedirler. Yangınların

olmaması dileği ile belediyemiz itfaiye ekibini kutluyorum, başarıların devamını

diliyorum.”dedi.

İtfaiye teşkilatımız sadece belediye sınırları içerisine değil tüm Iğdır’a hizmet

vermektedir diyen Başkan Murat Yikit: İtfaiye birimimiz sadece yangın ile değil; daire kapısı

açma işlemi, afiş ile pankart asılması, günlük şehrin cadde ve sokaklarını sulama işlemi,

şehrimizin muhtelif bölgelerinde bulunan işlek yaya kaldırımları ve yolları yıkanması, yeni

açılan yolların dolgu çalışma alanlarına sulaması, kamu kurum ve kuruluşları, işyerleri ve

meskenlere içme suyu temini gibi bir çok çalışmalar yapmaktadır.”dedi.

YORUMLAR

  • 0 Yorum