DÜNYA BİYOÇEŞİTLİLİK GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN…..
DÜNYA BİYOÇEŞİTLİLİK GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN….. Dünyada biyolojik çeşitlilik konusunda farkındalık yaratmak ve bu değerlerin korunmasını sağlamak amacıyla 193 ülkenin taraf olduğu ve her yıl 22 Mayısta kutlanan
DÜNYA BİYOÇEŞİTLİLİK GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN…..
Dünyada biyolojik çeşitlilik konusunda farkındalık yaratmak ve bu değerlerin
korunmasını sağlamak amacıyla 193 ülkenin taraf olduğu ve her yıl 22 Mayısta kutlanan
Biyolojik Çeşitlilik Günü’nün bu yılki teması “Biyoçeşitliliği Yaygınlaştırma, İnsanları ve
Yaşam Alanlarını Devam Ettirme” olarak belirlenmiştir
“Biyolojik çeşitlilik, canlıların farklılığını ve değişkenliğini, içinde bulundukları
karmaşık ekolojik yapılarla, birbirleriyle ve çevreleriyle karşılıklı etkileşimlerini ifade
etmektedir. İnsanların başta gıda olmak üzere temel ihtiyaçlarını karşılamasında vazgeçilmez
bir yeri olan canlı kaynakların temeli biyolojik çeşitlilik biyolojik zenginliktir. Dünyanın
giderek azalan canlı kaynakları ve giderek kirlenen toprak ve su kaynakları dikkate
alındığında, ülkemizin sahip olduğu biyolojik çeşitliliğin önemini, Biyolojik çeşitliliğin
korunması; Biyolojik kaynakların sürdürülebilir kullanımı konusundan önem teşkil
Canlı türlerinin, onların yaşama ortamlarının ve doğal alanların yok olduğu ve bu
yüzden temel ihtiyaçların karşılanamadığı bir ortamda, çağdaş ihtiyaçları karşılayan imkan ve
teknolojilerin bulunması, fazla bir değer ifade etmemektedir.
Dünya üzerinde doğal kaynaklar, sonsuz değil, sınırlıdır. İnsan nüfusu arttıkça, ve
teknoloji bilinçsiz bir şekilde kullanıldıkça, bu sınırlı kaynaklar tüketilmektedir. Küresel
olumsuz değişimler, bütün ülkelerde değişik şiddet ve boyutlarda devam etmektedir. Örneğin
Kuşlar ekosistemdeki hassas dengede parazit ve yırtıcı türler de sınırlayıcı faktör olarak
önemli rol oynamaktadır. Dengenin korunmadığı düşünüldüğünde kısa sürede olumsuz
durumlar ortaya çıkar. Çekirgelerin, zararlı böceklerin artması tarımsal verimliliği
etkilemesini olası kılmaktadır.
Gelişmiş ülkelerde böceklere karşı kullanılan kimyasal ilaçlamalardan vazgeçilerek,
Doğal biyolojik mücadele yapılmaktadır. Ülkemizde maalesef mücadele için kimyasal
mücadele tek çözüm yolu olarak görülmektedir. Kimyasal mücadele kısa zaman sonra
böceklerde bağışıklık oluşturmaktadır. Yanlış uygulamalar sonucu küresel ısınma, balıkların
toplu ölümleri, asit yağmurları ve sayıları artan çeşitli hastalıklar ve benzerleri hassas dengeyi
kendi ellerimizle bozduğumuzun bir göstergesidir.
Mete TÜRKOĞLU
Orman ve Su İşleri Bakanlığı
Iğdır İl Şube Müdürü