5 YENİ AMBULANS HİZMETE GİRDİ .
5 YENİ AMBULANS HİZMETE GİRDİ Iğdır Sağlık Müdürlüğü araç filosuna 5 yeni ambulans daha kattı. Iğdır'da acil vak'alara hizmet verebilmek için Sağlık Bakanlığı'nca Iğdır'a tahsis edilen 5 adet tam donanımlı yeni ambulans için tören düzenlendi. 112 Acil Sağlık Müdürlüğü bahçesinde yapılan törene Vali Ahmet Pek, İl Sağlık Müdürü Dr.Alpaslan Erol ve 112 Acil başhekimi Taner Başaran ile çok sayıda davetli katıldı. Vali Pek, konuşmasında, "Ambulans sayımızda büyük artış var, acil vakalar
16 Şubat 2014 - 15:04
5 YENİ AMBULANS HİZMETE GİRDİ
Iğdır Sağlık Müdürlüğü araç filosuna 5 yeni ambulans daha kattı.
Iğdır'da acil vak'alara hizmet verebilmek için Sağlık Bakanlığı'nca
Iğdır'a tahsis edilen 5 adet tam donanımlı yeni ambulans için tören
düzenlendi.
112 Acil Sağlık Müdürlüğü bahçesinde yapılan törene Vali Ahmet Pek,
İl Sağlık Müdürü Dr.Alpaslan Erol ve 112 Acil başhekimi Taner Başaran
ile çok sayıda davetli katıldı.
Vali Pek, konuşmasında, "Ambulans sayımızda büyük artış var, acil
vakalarında hastalara ulaşmamız 10 dakika sürmekte, bunu ortalamaya
vurduğumuzda 6 dakikada vaka yerine ulaşılıyor, bu bizim için
önemlidir. Iğdır'da sağlık hizmetlerinde son yıllara büyük gelişmeler
var.2012 yılında Acil sağlık Hizmetlerinde hasta nakli için
kullanılıyor gözüken,toplamda 27 ambulansımızın varlığı söz konusuydu.
Fakat bu sayı içerisinde ambulans olma özelliğini kaybeden 10 aracımız
mevcuttu. Bunların 6 tanesi hizmet aracına, 2 'ü diğer kurumlara
devredildi ve 2 si de hurdaya çıkarıldı. 2013 yılında Bakanlığımızca 2
adet 4x2 ve 1 adet 4x4 ambulansın İlimize tahsisi ile bu sayı 20
olmuştur. Ocak 2014' te Sağlık Bakanlığı tarafından bir adet 4X4, üç
adet 4X2 ve bir adet yoğun bakım hasta ambulansı olmak üzere beş adet
yeni acil sağlık ambulansı daha vatandaşların hizmetine sunulmak üzere
Iğdır İl Sağlık Müdürlüğünce teslim alındı. Böylelikle 2014 yılı
itibariyle aktif kullanılan ambulans sayımız 25' e yükseldi.2012
yılında Acil Tıp Teknisyeni sayımız sadece 30 iken, 2013 yılında ATT
sayımız 70' e yükselmiştir. 2012 yılında 3 Doktorla hizmet verirken,
2013 yılında Doktor sayımız 7'ye yükselmiştir. İlimizde 112 Acil
Sağlık Hizmetlerimiz 34 ü şoför kadrosuyla, toplamda 117 çalışanıyla
hizmet vermektedir.2013 yılında Valilik Makamınızın Oluru ile 1 adet
Acil Sağlık İstasyonu kurularak istasyon sayımız 6 iken 7 olmuştur. Bu
istasyonlarda 3 tanesi B tipi (Hastanelerle Entegre) 4 tanesi A tipi
(112 Başhekimlik bünyesinde) hizmet vermektedir.İstasyon, personel ve
ambulans sayılarımızdaki artış hasta sevklerimize de yansımış, yıl
içinde 4 helikopter ve 16 uçak ambulansı ile 20 hastamızın hava
ambulanslarıyla sevki gerçekleştirilmiştir. 2012 yılında 9642 hastaya
acil sağlık hizmeti vermişken, 2013 yılında hizmet verilen hasta
sayısı 12000' e yükselmiştir. "dedi.
Vali Ahmet Pek, İl Sağlık Müdürü Dr.Alpaslan Erol ve 112 Acil
başhekimi Taner Başaran sağlıkçılar kordelayı keserek yeni alınan
ambulansları hizmete soktular. Vali Pek, daha sonra tadilatı yapılan
binada incelmede bulundu.UMKE ekibinin çalışmaları hakkında bilgi
aldı.
Iğdır Sağlık Müdürlüğü araç filosuna 5 yeni ambulans daha kattı.
Iğdır'da acil vak'alara hizmet verebilmek için Sağlık Bakanlığı'nca
Iğdır'a tahsis edilen 5 adet tam donanımlı yeni ambulans için tören
düzenlendi.
112 Acil Sağlık Müdürlüğü bahçesinde yapılan törene Vali Ahmet Pek,
İl Sağlık Müdürü Dr.Alpaslan Erol ve 112 Acil başhekimi Taner Başaran
ile çok sayıda davetli katıldı.
Vali Pek, konuşmasında, "Ambulans sayımızda büyük artış var, acil
vakalarında hastalara ulaşmamız 10 dakika sürmekte, bunu ortalamaya
vurduğumuzda 6 dakikada vaka yerine ulaşılıyor, bu bizim için
önemlidir. Iğdır'da sağlık hizmetlerinde son yıllara büyük gelişmeler
var.2012 yılında Acil sağlık Hizmetlerinde hasta nakli için
kullanılıyor gözüken,toplamda 27 ambulansımızın varlığı söz konusuydu.
Fakat bu sayı içerisinde ambulans olma özelliğini kaybeden 10 aracımız
mevcuttu. Bunların 6 tanesi hizmet aracına, 2 'ü diğer kurumlara
devredildi ve 2 si de hurdaya çıkarıldı. 2013 yılında Bakanlığımızca 2
adet 4x2 ve 1 adet 4x4 ambulansın İlimize tahsisi ile bu sayı 20
olmuştur. Ocak 2014' te Sağlık Bakanlığı tarafından bir adet 4X4, üç
adet 4X2 ve bir adet yoğun bakım hasta ambulansı olmak üzere beş adet
yeni acil sağlık ambulansı daha vatandaşların hizmetine sunulmak üzere
Iğdır İl Sağlık Müdürlüğünce teslim alındı. Böylelikle 2014 yılı
itibariyle aktif kullanılan ambulans sayımız 25' e yükseldi.2012
yılında Acil Tıp Teknisyeni sayımız sadece 30 iken, 2013 yılında ATT
sayımız 70' e yükselmiştir. 2012 yılında 3 Doktorla hizmet verirken,
2013 yılında Doktor sayımız 7'ye yükselmiştir. İlimizde 112 Acil
Sağlık Hizmetlerimiz 34 ü şoför kadrosuyla, toplamda 117 çalışanıyla
hizmet vermektedir.2013 yılında Valilik Makamınızın Oluru ile 1 adet
Acil Sağlık İstasyonu kurularak istasyon sayımız 6 iken 7 olmuştur. Bu
istasyonlarda 3 tanesi B tipi (Hastanelerle Entegre) 4 tanesi A tipi
(112 Başhekimlik bünyesinde) hizmet vermektedir.İstasyon, personel ve
ambulans sayılarımızdaki artış hasta sevklerimize de yansımış, yıl
içinde 4 helikopter ve 16 uçak ambulansı ile 20 hastamızın hava
ambulanslarıyla sevki gerçekleştirilmiştir. 2012 yılında 9642 hastaya
acil sağlık hizmeti vermişken, 2013 yılında hizmet verilen hasta
sayısı 12000' e yükselmiştir. "dedi.
Vali Ahmet Pek, İl Sağlık Müdürü Dr.Alpaslan Erol ve 112 Acil
başhekimi Taner Başaran sağlıkçılar kordelayı keserek yeni alınan
ambulansları hizmete soktular. Vali Pek, daha sonra tadilatı yapılan
binada incelmede bulundu.UMKE ekibinin çalışmaları hakkında bilgi
aldı.







YORUMLAR