5 YENİ AMBULANS HİZMETE GİRDİ .

5 YENİ AMBULANS HİZMETE GİRDİ Iğdır Sağlık Müdürlüğü araç filosuna 5 yeni ambulans daha kattı. Iğdır'da acil vak'alara hizmet verebilmek için Sağlık Bakanlığı'nca Iğdır'a tahsis edilen 5 adet tam donanımlı yeni ambulans için tören düzenlendi. 112 Acil Sağlık Müdürlüğü bahçesinde yapılan törene Vali Ahmet Pek, İl Sağlık Müdürü Dr.Alpaslan Erol ve 112 Acil başhekimi Taner Başaran ile çok sayıda davetli katıldı. Vali Pek, konuşmasında, "Ambulans sayımızda büyük artış var, acil vakalar

5 YENİ AMBULANS HİZMETE GİRDİ .
16 Şubat 2014 - 15:04
5 YENİ AMBULANS HİZMETE GİRDİ







      Iğdır Sağlık Müdürlüğü araç filosuna 5 yeni ambulans daha kattı.



Iğdır'da acil vak'alara hizmet verebilmek için Sağlık Bakanlığı'nca

Iğdır'a tahsis edilen 5 adet tam donanımlı yeni ambulans için tören

düzenlendi.



112 Acil Sağlık Müdürlüğü bahçesinde yapılan törene Vali Ahmet Pek,

İl Sağlık Müdürü Dr.Alpaslan Erol ve 112 Acil başhekimi Taner Başaran

ile çok sayıda davetli katıldı.



  Vali Pek, konuşmasında, "Ambulans sayımızda büyük artış var, acil

vakalarında hastalara ulaşmamız 10 dakika sürmekte, bunu ortalamaya

vurduğumuzda 6 dakikada vaka yerine ulaşılıyor, bu bizim için

önemlidir. Iğdır'da sağlık hizmetlerinde son yıllara büyük gelişmeler

var.2012 yılında Acil sağlık Hizmetlerinde hasta nakli için

kullanılıyor gözüken,toplamda 27 ambulansımızın varlığı söz konusuydu.

Fakat bu sayı içerisinde ambulans olma özelliğini kaybeden 10 aracımız

mevcuttu. Bunların 6 tanesi hizmet aracına, 2 'ü diğer kurumlara

devredildi ve 2 si de hurdaya çıkarıldı. 2013 yılında Bakanlığımızca 2

adet 4x2 ve 1 adet 4x4 ambulansın İlimize tahsisi ile bu sayı 20

olmuştur. Ocak 2014' te Sağlık Bakanlığı tarafından bir adet 4X4, üç

adet 4X2 ve bir adet yoğun bakım hasta ambulansı olmak üzere beş adet

yeni acil sağlık ambulansı daha vatandaşların hizmetine sunulmak üzere

Iğdır İl Sağlık Müdürlüğünce teslim alındı. Böylelikle 2014 yılı

itibariyle aktif kullanılan ambulans sayımız 25' e yükseldi.2012

yılında Acil Tıp Teknisyeni sayımız sadece 30 iken, 2013 yılında ATT

sayımız 70' e yükselmiştir. 2012 yılında 3 Doktorla hizmet verirken,

2013 yılında Doktor sayımız 7'ye yükselmiştir. İlimizde 112 Acil

Sağlık Hizmetlerimiz 34 ü şoför kadrosuyla, toplamda 117 çalışanıyla

hizmet vermektedir.2013 yılında Valilik Makamınızın Oluru ile 1 adet

Acil Sağlık İstasyonu kurularak istasyon sayımız 6 iken 7 olmuştur. Bu

istasyonlarda 3 tanesi B tipi (Hastanelerle Entegre) 4 tanesi A tipi

(112 Başhekimlik bünyesinde) hizmet vermektedir.İstasyon, personel ve

ambulans sayılarımızdaki artış hasta sevklerimize de yansımış, yıl

içinde 4 helikopter ve 16 uçak ambulansı ile 20 hastamızın hava

ambulanslarıyla sevki gerçekleştirilmiştir. 2012 yılında 9642 hastaya

acil sağlık hizmeti vermişken, 2013 yılında hizmet verilen hasta

sayısı 12000' e yükselmiştir. "dedi.



Vali Ahmet  Pek, İl Sağlık Müdürü Dr.Alpaslan Erol ve 112 Acil

başhekimi Taner Başaran sağlıkçılar kordelayı keserek yeni alınan

ambulansları hizmete soktular. Vali Pek, daha sonra tadilatı yapılan

binada incelmede bulundu.UMKE ekibinin çalışmaları hakkında bilgi

aldı.

YORUMLAR

  • 0 Yorum