Iğdırlı Süt Üreticiler Yeni Yılda Süt Alım Fiyatı 20 Lira Olmalı
02 Ocak 2025 - 09:55
Iğdırlı Süt Üreticiler Yeni Yılda Süt Alım Fiyatı 20 Lira Olmalı
2025 yılında süt fiyatının 17.150 olmasına tepki gösteren Iğdırlı Süt üreticileri şu anda sütün maliyeti 16 lira ve biz zarar ediyoruz.Açıklanan süt fiyatı yetersiz en az 20 lira olmalı dediler.
Perakende süt satıcısı İrfan Artuğ,”Sütün şu anda litre fiyatı 20 tl, yılbaşından birinci ayda sonra süt birliğinin belirlediği yüzde 17 zam var bizde ona göre 25- 30 lira olarak belirleyeceğiz insanların artık alım gücü yok ayın 15 ile 20 si arası alım gücü var ayın sonuna doğru hiçbir şey alamıyorsun ondan sonra yok”dedi.
Emekli bir vatandaş” Gelen zamdan dolayı sıkıntı oluyor ben haftada iki defa alıyordum şimdi haftada bir defa alıyorum emekliyim haftada 5 litre alıyorum.”şeklinde konuştu.
Hayvancılık yapan Volkan Kaylan” Biz 15-20 yıldır büyük baş hayvancılık yapıyoruz. fakat bu Son dönemdeki hayvancılık faaliyetleri artan yem faaliyetleri, sütteki düşük fiyat bizi anormal bir şekilde bizi zarara uğratıyor. Bu sakilde hayvancılığın devam etmesi mucizelere dayalı son yıllarda yapılan hayvancılıktaki siyasi önlemler hayvancılığı bitirme durumuna getirdi. gördüğünüz gibi sütün bize maliyeti, 16 lira bizim sattığı fiyat on dört Küsur buda bizi çok zor duruma düşürüyor. Yem depomuz gezdiniz hazır yem kesif yem kendi ürettiğimiz yemleri karıştırıp veriyoruz. Kazancımızın yüzde yetmişi kesif yeme gidiyor. Yem fabrikalarına çalışmaktan başka bir amacımız yok.
Sütün şu andaki maliyeti 16 liradır. Siyasi çözümler olabilir devlet eli süt fiyatlarını artırılması aracıların oradan kaldırılması tarıma verilen desteğin artırılması hayvancılığa verilen desteğin artırılması ile bu tür çözümlerle hayvancılık kalkındırılabilir. Söylentiye göre süt 17 lira olacakmış zaten şu anda maliyeti üreticiye 16 liradır. Bu fiyat üreticiyi kurtarmaz kar değil zarar etmemek için süt fiyatı 20 lira olmalıdır.”dedi
Iğdır damızlık sığır yetiştiricileri birliği başkanı Öztürk Kayla” ilimizdeki hayvancılığın kabaca özeti şu bölge olarak durum farklı, buradaki işletme sayısı az.yol masrafları üretim masrafları şu an yetiştiriciyi kurtarmıyor. Şu anda süt 14.600 yeni gelen zamlarla birlikte 17.150 oldu fakat şu an işletmeler 17.150 kabul etmiyor.Şu an eski fiyattan alıyorlar.mecbur katlanıyoruz. Bu durumda üretici zarar ediyor. Şu anda yeni yılda süt fiyatı 20 lira olmalıdır. Et kurumunun verdiği 17 lira fiyat üreticiyi kurtarmaz. 20 liranın üzerindeki fiyat buradaki üreticini hayvancılığa yönlendirecektir.ilimiz kesim yem fabrikalarına uzakta olduğu için nakliye fiyatı yüksek oluyor.şu an 658 liradır tarım kredide satılan 50 kiloluk yem bizde kendimiz arpa buğday ot yonca gibi yem katarak hayvanlara veriyoruz. Yonca vermesek süt alamıyoruz. süt Yemi vermesek süt alamıyoruz. bunun için hükümetin üreticiye destek olması lazım yoksa bu bölgede hayvancılık zor yapılır 2025 yılında hükümetin hem sağılan ineklere üreticiye destek vermesi lazım hem süte hem damızlık hayvancılığa vereceği destekle üreticiyi ayakta tutabilirler.Iğdır da 50 bin sağmal inek bulunmaktadır. Bu sütün genelde %15 ni damızlık sığırcılar birliği topluyor. Sütü yerel işletmelere satmaktayız. “ şeklinde konuştu.
2025 yılında süt fiyatının 17.150 olmasına tepki gösteren Iğdırlı Süt üreticileri şu anda sütün maliyeti 16 lira ve biz zarar ediyoruz.Açıklanan süt fiyatı yetersiz en az 20 lira olmalı dediler.
Perakende süt satıcısı İrfan Artuğ,”Sütün şu anda litre fiyatı 20 tl, yılbaşından birinci ayda sonra süt birliğinin belirlediği yüzde 17 zam var bizde ona göre 25- 30 lira olarak belirleyeceğiz insanların artık alım gücü yok ayın 15 ile 20 si arası alım gücü var ayın sonuna doğru hiçbir şey alamıyorsun ondan sonra yok”dedi.
Emekli bir vatandaş” Gelen zamdan dolayı sıkıntı oluyor ben haftada iki defa alıyordum şimdi haftada bir defa alıyorum emekliyim haftada 5 litre alıyorum.”şeklinde konuştu.
Hayvancılık yapan Volkan Kaylan” Biz 15-20 yıldır büyük baş hayvancılık yapıyoruz. fakat bu Son dönemdeki hayvancılık faaliyetleri artan yem faaliyetleri, sütteki düşük fiyat bizi anormal bir şekilde bizi zarara uğratıyor. Bu sakilde hayvancılığın devam etmesi mucizelere dayalı son yıllarda yapılan hayvancılıktaki siyasi önlemler hayvancılığı bitirme durumuna getirdi. gördüğünüz gibi sütün bize maliyeti, 16 lira bizim sattığı fiyat on dört Küsur buda bizi çok zor duruma düşürüyor. Yem depomuz gezdiniz hazır yem kesif yem kendi ürettiğimiz yemleri karıştırıp veriyoruz. Kazancımızın yüzde yetmişi kesif yeme gidiyor. Yem fabrikalarına çalışmaktan başka bir amacımız yok.
Sütün şu andaki maliyeti 16 liradır. Siyasi çözümler olabilir devlet eli süt fiyatlarını artırılması aracıların oradan kaldırılması tarıma verilen desteğin artırılması hayvancılığa verilen desteğin artırılması ile bu tür çözümlerle hayvancılık kalkındırılabilir. Söylentiye göre süt 17 lira olacakmış zaten şu anda maliyeti üreticiye 16 liradır. Bu fiyat üreticiyi kurtarmaz kar değil zarar etmemek için süt fiyatı 20 lira olmalıdır.”dedi
Iğdır damızlık sığır yetiştiricileri birliği başkanı Öztürk Kayla” ilimizdeki hayvancılığın kabaca özeti şu bölge olarak durum farklı, buradaki işletme sayısı az.yol masrafları üretim masrafları şu an yetiştiriciyi kurtarmıyor. Şu anda süt 14.600 yeni gelen zamlarla birlikte 17.150 oldu fakat şu an işletmeler 17.150 kabul etmiyor.Şu an eski fiyattan alıyorlar.mecbur katlanıyoruz. Bu durumda üretici zarar ediyor. Şu anda yeni yılda süt fiyatı 20 lira olmalıdır. Et kurumunun verdiği 17 lira fiyat üreticiyi kurtarmaz. 20 liranın üzerindeki fiyat buradaki üreticini hayvancılığa yönlendirecektir.ilimiz kesim yem fabrikalarına uzakta olduğu için nakliye fiyatı yüksek oluyor.şu an 658 liradır tarım kredide satılan 50 kiloluk yem bizde kendimiz arpa buğday ot yonca gibi yem katarak hayvanlara veriyoruz. Yonca vermesek süt alamıyoruz. süt Yemi vermesek süt alamıyoruz. bunun için hükümetin üreticiye destek olması lazım yoksa bu bölgede hayvancılık zor yapılır 2025 yılında hükümetin hem sağılan ineklere üreticiye destek vermesi lazım hem süte hem damızlık hayvancılığa vereceği destekle üreticiyi ayakta tutabilirler.Iğdır da 50 bin sağmal inek bulunmaktadır. Bu sütün genelde %15 ni damızlık sığırcılar birliği topluyor. Sütü yerel işletmelere satmaktayız. “ şeklinde konuştu.







YORUMLAR