VALİMİZ AHMET TURGAY ALPMAN'IN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI

VALİMİZ AHMET TURGAY ALPMAN'IN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI Bilindiği üzere Mustafa Kemal ATATÜRK'ün, Millet Mektepleri Başöğretmenliğini kabul ettiği 24 Kasım günü; yine ATATÜRK'ün izinde yürüyen kıymetli öğretmenlerimiz

VALİMİZ AHMET TURGAY ALPMAN’IN 24 KASIM

ÖĞRETMENLER GÜNÜ MESAJI

Bilindiği üzere Mustafa Kemal ATATÜRK’ün, Millet Mektepleri Başöğretmenliğini

kabul ettiği 24 Kasım günü; yine ATATÜRK’ün izinde yürüyen kıymetli öğretmenlerimiz

için Ülkemizde 1981 yılından beri ‘Öğretmenler Günü’ olarak kutlanmaktadır.

Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK “Milletleri kurtaranlar; yalnız ve ancak

öğretmenlerdir.” diyerek medeniyet yarışında en önemli gücün öğretmenler olduğuna işaret

etmiş, öğretmenlerimizin toplum içerisinde de en saygın konumda yer aldığını belirtmiştir.

Toplumumuzda anne-baba kutsallığı ile eş değerde tutulan öğretmenlerimiz,

geleceğimiz olan çocuklarımızın zihinsel ve kişilik olarak yarınlara hazırlanmasında, hızla

gelişen ve değişen dünyayı bilgi ve donanım olarak yakalamasında, milli ve manevi

değerlerin kazanılmasında, okuyan, düşünen, araştıran bireyler olarak yetişmelerinde çok

önemli roller üstlenmektedirler. Öğretmenler, insanlığı aydınlık yarınlara taşıyan adsız

kahramanlardır.

Vatanına ve milletine bağlı nesiller yetiştirmenin önemi ve değeri 15 Temmuz hain

darbe girişiminde bir kez daha açıkça ortaya çıkmış, öğretmenlerimizin sorumluluklarını bir

kat daha artırmıştır.

Büyük bir sabır ve fedakârca çıktıkları bu yolda öğretmenlerimize olan minnet ve

şükran duygularımızı her zaman taze tutmalı, Hz. Ali (a.s) “Bana bir harf öğretenin kırk yıl

kölesi olurum” sözünü aklımızdan çıkarmayarak, sevgi ve saygımızı her daim göstermeliyiz.

Bu duygu ve düşüncelerle; Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK başta

olmak üzere, bütün eğitimcilerimizi saygı ve minnetle anıyor, tüm öğretmenlerimizin

“Öğretmenler Gününü” en içten dileklerim ile kutluyorum.

Ahmet Turgay ALPMAN

Iğdır Valisi