IĞDIR´DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS DEVAM EDİYOR
IĞDIR´DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS DEVAM EDİYOR -Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2 ay sürecek olan yasta devam ediyor. Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve sefer ayı boyunca yas tutacak düğün sünnet,nişan yapmayacaklar. Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri konumunda olan Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli Beder " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin torunu İmam Hüseyin Kerbela da
IĞDIR´DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS DEVAM EDİYOR
-Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2
ay sürecek olan yasta devam ediyor.
Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve
sefer ayı boyunca yas tutacak düğün sünnet,nişan yapmayacaklar.
Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri
konumunda olan Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli
Beder " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin
torunu İmam Hüseyin Kerbela da Yezit ve adamlarınca susuz
bırakıldıktan sonra şehit edilmiştir. Bu nedenle bu ayı bizler matem
ayı olarak kabul ederiz . 2 ay boyunca hayır işler evlenme sünnet
düğün gibi işler yapılmaz evlerde mersiyeler okutulur imam Hüseyin
için yas tutulur. 1375 yıl önce İmam Hüseyin´le Yezit savaşmasaydı
beklide İslamiyet bu duruma düşmeyecek Müslümanlar öldürülmeyecekti
." dedi.
Muharrem ayının 10.gününe kadar Iğdırlı Caferiler camilerde akşamlar
toplanıp zincirle dövünme ve sine vurma gibi yas törenlerine devam ediyorlar. 10. gün yani Aşura günü şehir merkezinde toplanıp
İmama Hüseyin´in şehit edilişi anlatılacak
kuranı kerim okunacak
Iğdır merkez de ve Iğdır il genelinde 100 ´ye yakın Caferi camisinde
siyahlar giymiş deste gurupları Hz.Hüseyin´e yakılan ağıtlar eşliğinde
sine ve zincir vurmaya başladılar. Şehir merkezinde İmam Hüseyin´le
ilgili resim ve yazılar asıldı.
IĞDIR´DA MATEM...
AŞURA ÇADIRI KURULDU
Hz. Hüseyin´in 72 kişiyle birlikte Kerbela´da şehit edilişini
anmak ve zihinlerde mazlumiyetlerini tazelemek amacıyla Iğdır Zübeyde
Hanım Bulvarı´nda ´Kerbela´dan Bir Esinti, Aşura Çadırı´ adlı çadır
kuruldu.
Işığı Gün Derneğince Hz. Hüseyin ve beraberinde şehit olanları
anmak amacıyla
´Kerbela´dan Bir Esinti, Aşura Çadırı´ adıyla kurulan çadırda; Ehli
Beyt Kültürü ve Şiilik / Caferilik ile ilgili birinci elden kaynak ve
dökümanlar yer alıyor. İçinde Kerbela´da yaşananları canlandıran ve o
zamana ait sembolik materyallerle zenginleştirilen KERBELA SAHNESİ,
Kerbela´da yaşananları anlatan kitap, CD, resim ve film gibi
materyallerin de sergilendiği Aşura çadırını her kesimden insan
ziyaret ediyor.
Bu çadırın kurulmasından dolayı halkın bayağı memnun olduğu
gözlemlenirken konuyla alakalı görüşlerine baş vurduğumuz Vatandaşlar
şöyle dedi: Hz. Hüseyin´in şahadetinden çıkarılması gereken dersler
vardır. "İmam Hüseyin şahadetiyle yüzyıllar öncesinden kıyamete
kadar; zulüm karşısında insanlara nasıl davranmaları gerektiğini,
nelerden vazgeçilmesi gerektiğini çok net bir şekilde öğretmiştir.
Aşura´yı bu şekilde değerlendirmek gerekir." Bizler alimlerimizin
camilerde yaptığı konuşmalarla aşurayı en doğru bir şekilde anlayarak
bugüne gereken önemi vermeye çalışıyoruz. Aşura çadırı da bizimle
beraber ilimizde yaşayan diğer kardeşlerimizi bilgilendirme misyonu
icra etmektedir. Bundan memnunluk duymaktayız."dediler Iğdır´da yaşayan yerli ve
yabancı vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği Aşura çadırı, sabah erken
saatlerden gecenin ilerleyen vakitlerine kadar açık tutuluyor. Alınan
bilgilere göre çadır Aşura gününe kadar sabahın erken saatlerinden geç
saatlere kadar açık tutulacaktır.