IĞDIR´DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS DEVAM EDİYOR

IĞDIR´DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS DEVAM EDİYOR -Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2 ay sürecek olan yasta devam ediyor. Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve sefer ayı boyunca yas tutacak düğün sünnet,nişan yapmayacaklar. Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri konumunda olan Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli Beder " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin torunu İmam Hüseyin Kerbela da

IĞDIR´DA 2 AY SÜRECEK OLAN YAS DEVAM EDİYOR 



-Iğdır da muharrem ayının girmesiyle birlikte 2 

ay sürecek olan yasta devam ediyor. 

Iğdır da yaşayan Caferi Mezhebine mensup vatandaşlar muharrem ayı ve 

sefer ayı boyunca yas tutacak düğün sünnet,nişan yapmayacaklar. 



Iğdır da yaşayan Caferi mezhebine mensup insanların dini lideri 

konumunda olan Iğdır Ehlibeyt din alimleri Derneği Başkanı Hoca Veli 

Beder " Muharrem ayı bizler için yas ayıdır Peygamber efendimizin 

torunu İmam Hüseyin Kerbela da Yezit ve adamlarınca susuz 

bırakıldıktan sonra şehit edilmiştir. Bu nedenle bu ayı bizler matem 

ayı olarak kabul ederiz . 2 ay boyunca hayır işler evlenme sünnet 

düğün gibi işler yapılmaz evlerde mersiyeler okutulur imam Hüseyin 

için yas tutulur. 1375 yıl önce İmam Hüseyin´le Yezit savaşmasaydı 

beklide İslamiyet bu duruma düşmeyecek Müslümanlar öldürülmeyecekti 

." dedi. 



Muharrem ayının 10.gününe kadar Iğdırlı Caferiler camilerde akşamlar 

toplanıp zincirle dövünme ve sine vurma gibi yas törenlerine devam ediyorlar. 10. gün yani Aşura günü şehir merkezinde toplanıp 

İmama Hüseyin´in şehit edilişi anlatılacak 

kuranı kerim okunacak 



Iğdır merkez de ve Iğdır il genelinde 100 ´ye yakın Caferi camisinde 

siyahlar giymiş deste gurupları Hz.Hüseyin´e yakılan ağıtlar eşliğinde 

sine ve zincir vurmaya başladılar. Şehir merkezinde İmam Hüseyin´le 

ilgili resim ve yazılar asıldı. 



IĞDIR´DA MATEM... 

AŞURA ÇADIRI KURULDU 

Hz. Hüseyin´in 72 kişiyle birlikte Kerbela´da şehit edilişini 

anmak ve zihinlerde mazlumiyetlerini tazelemek amacıyla Iğdır Zübeyde 

Hanım Bulvarı´nda ´Kerbela´dan Bir Esinti, Aşura Çadırı´ adlı çadır 

kuruldu. 

Işığı Gün Derneğince Hz. Hüseyin ve beraberinde şehit olanları 

anmak amacıyla 

´Kerbela´dan Bir Esinti, Aşura Çadırı´ adıyla kurulan çadırda; Ehli 

Beyt Kültürü ve Şiilik / Caferilik ile ilgili birinci elden kaynak ve 

dökümanlar yer alıyor. İçinde Kerbela´da yaşananları canlandıran ve o 

zamana ait sembolik materyallerle zenginleştirilen KERBELA SAHNESİ, 

Kerbela´da yaşananları anlatan kitap, CD, resim ve film gibi 

materyallerin de sergilendiği Aşura çadırını her kesimden insan 

ziyaret ediyor. 

Bu çadırın kurulmasından dolayı halkın bayağı memnun olduğu 

gözlemlenirken konuyla alakalı görüşlerine baş vurduğumuz Vatandaşlar 

şöyle dedi: Hz. Hüseyin´in şahadetinden çıkarılması gereken dersler 

vardır. "İmam Hüseyin şahadetiyle yüzyıllar öncesinden kıyamete 

kadar; zulüm karşısında insanlara nasıl davranmaları gerektiğini, 

nelerden vazgeçilmesi gerektiğini çok net bir şekilde öğretmiştir. 

Aşura´yı bu şekilde değerlendirmek gerekir." Bizler alimlerimizin 

camilerde yaptığı konuşmalarla aşurayı en doğru bir şekilde anlayarak 

bugüne gereken önemi vermeye çalışıyoruz. Aşura çadırı da bizimle 

beraber ilimizde yaşayan diğer kardeşlerimizi bilgilendirme misyonu 

icra etmektedir. Bundan memnunluk duymaktayız."dediler Iğdır´da yaşayan yerli ve 

yabancı vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği Aşura çadırı, sabah erken 

saatlerden gecenin ilerleyen vakitlerine kadar açık tutuluyor. Alınan 

bilgilere göre çadır Aşura gününe kadar sabahın erken saatlerinden geç 

saatlere kadar açık tutulacaktır.