ATMACA DOĞAYA BIRAKILDI

ATMACA DOĞAYA BIRAKILDI Iğdır'da vatandaşlar tarafından bitkin bulunan atmaca, Orman ve Su İşleri İl Şube Müdürlüğü veterinerleri tarafından tedavi edildikten sonra doğaya salındı. Iğdır Orman ve Su İşleri İl Şube Müdürlüğü Doğa korum

ATMACA DOĞAYA BIRAKILDI



         Iğdır’da  vatandaşlar tarafından bitkin bulunan atmaca, Orman ve Su İşleri İl Şube Müdürlüğü veterinerleri tarafından tedavi edildikten sonra doğaya salındı.



          Iğdır  Orman ve Su İşleri İl Şube Müdürlüğü Doğa koruma şube müdürü Mete Türkoğlu, Iğdır’da duyarlı vatandaş tarafından bitkin halde bulunan atmacaya tıbbi müdahalede bulunduk. Dün gece bir iş yerinin camına çarparak düşüp bayılmış. Vatandaşlarda bize haber verdi gidip aldık. Bilindiği gibi atmacalar gece görüşleri olmadığı için uçamıyorlar. Genellikle gündüzleri avlanan yırtıcılardır. Buda yolunu kaybettiği için karanlıkta bir cama çarpmış Tedavisini yaptık ve doğal hayata uyum sağlayabilecek duruma geldikten sonra doğaya bırakıyoruz.”dedi.

             Ülkedeki biyolojik çeşitliliğe dikkat çeken Türkoğlu, “Atmacaların doğal yaşam alanları daralıyor. Iğdır’da yaşam barınma alanı var ondan sayıda çoktur. Korunma altına alınmalıdır. Vatandaşlarımızca yaralı ya da bakıma muhtaç olarak bulunan yaban hayvanları hakkında ivedilikle İl Şube Müdürlüğüne bilgi verilmesi gerekmektedir. Bu konuda alınan her ihbar değerlendirilmekte olup, yaban hayvanlarının uygun ortamlarda tedavi edilmesi ve doğaya kazandırılması sağlanmaktadır" şeklinde konuştu.