Aralık İlçesi Sakinleri Eski Okulun Yerine Yeni Okul İstiyorlar

Aralık İlçesi Sakinleri Eski Okulun Yerine Yeni Okul İstiyorlar

          Aralık ilçesinde yaşayan vatandaşlar, yıkılan eski okullarının yerine yenisinin yapılmasını istiyorlar.

             1972 yılında  Ortaokul yapılarak hizmet veren okul liseye dönüştü.Daha sonra yapılan test sonucu yıkılmasına karar veridli. Söz konusu okulun yerine  çok amaçlı bir lise binasının yapılmasını isteyen vatandaşlar. Şehir merkezinde ki  bu yere Fen lisesi  veya Sosyal bilimler lisesi yapılabilir dediler.
Söz konusu okul, 1972 yılında Arlık ortaokulu olarak yapıldı. İleriki yıllarda okul Aralık lisesi olarak hizmet vermeye başladı. Okul, son olarak ise uzun yıllar Atatürk ortaokulu olarak hizmet verdi. Ancak yapılan incelemelerde okulun depreme dayanıksız olduğu tespit edilince yıkımı gerçekleşti.
Yıkılan okullarının yerine yenisinin yapılmasını isteyen İlçe sakinleri, “Yıllarca ilçe halkına hizmet veren okulumuz depreme dayanıksız olduğu için haklı olarak yıkıldı. Ancak okul eksikliği ortaya çıktığı için öğrencilerimiz ve halkımız mağdur olmuş durumda. Okul yıkıldıktan sonra orada okuyan öğrenciler, Kazım Karabekir İlköğretim okuluna aktarıldı. Bu yüzden Kazım Karabekir İlköğretim okulunda öğrenci sayısında fazlalık oldu. Kazım Karabekir İlköğretim Okulu mecburen ikili eğitime geçmek zorunda kaldı. Bu durumdan dolayı eğitim kalitesinin düştüğünü düşünüyoruz. Sayın vekilimizden, sayın valimizden ve diğer devlet büyüklerimizden isteğimiz yıkılan okulun yerine yenisinin yapılmasıdır. Öğrencilerimizin mağduriyetinin giderilmesini istiyoruz” şeklinde konuştular.





aralık ilçesi sakinleri eski okulun yerine yeni okul istiyorlar